مشاور مقام عالی وزارت در امور شاهد و ایثارگران گفت: همه فعالیتهای ما باید حول دو محور اساسی شکل گیرد؛ توسعه عدالت در فضای آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی این دو، شعار محوری دولت و وزارت آموزش و پرورش هستند و خوشبختانه امروز میتوانیم با افتخار اعلام کنیم که نسبت به سال گذشته، گامهای مؤثری در این مسیر برداشتهایم. 
به گزارش ایکنا از کردستان، زهرا مظفر، مشاور مقام عالی وزارت در امور شاهد و ایثارگران و ناظر معین استان در حوزه پروژه مهر امروز، 11 مرداد در نشست شورای معاونان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان کردستان گفت: ما مسئولیت خطیری بر دوش داریم؛ مسئولیتهایی که نهتنها وظیفهای اداری، بلکه امانتی الهی و اجتماعی هستند، امانتی که باید با نهایت صداقت، تعهد، دلسوزی و برنامهریزی به انجام رسانیم. ما باید تا زمانی که در این مسیر خدمت هستیم، فعالیتها را بدون هیچگونه کوتاهی، با تمام توان و انگیزه دنبال کنیم.
مشاور مقام عالی وزارت در امور شاهد شاهد و ایثارگران بیان کرد: اکنون با توجه به سپری شدن نصف فصل تابستان تقریباً در آستانه فصل مهر هستیم؛ فصلی که با خود آرامش، انگیزه و شور یادگیری را به همراه دارد. مهر را باید با آرامش آغاز کنیم؛ و این مهم از این طریق حاصل می شود که هیچ کلاسی بدون معلم باقی نماند. این اصل، نهتنها یک ضرورت آموزشی، بلکه یک تعهد اخلاقی و انسانی است.
وی ادامه داد: همه فعالیتهای ما باید حول دو محور اساسی شکل گیرد؛ توسعه عدالت در فضای آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی این دو، شعار محوری دولت و وزارت آموزش و پرورش هستند و خوشبختانه امروز میتوانیم با افتخار اعلام کنیم که نسبت به سال گذشته، گامهای مؤثری در این مسیر برداشتهایم. پیشرفتهایی که حاصل تلاش جمعی، همدلی و برنامهریزی دقیق بودهاند.
مظفر اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت کشور ما در ایام دشوار جنگ نیز درخشید و نشان داد که در هر شرایطی، با تکیه بر ایمان، تعهد و خلاقیت میتوان مسیر رشد را ادامه داد. امروز نیز باید با توجه به شرایط خاص، سناریوهای متعدد و متناسب طراحی کنیم تا در برابر چالشهای پیشرو آماده باشیم. انعطافپذیری، آیندهنگری و آمادگی برای مواجهه با تغییرات، از ویژگیهای ضروری نظام آموزشی در عصر حاضر است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویتهای مهم ما، شبکهسازی مؤثر میان دانشآموزان، اولیا و مدارس است، یادآور شد: تعامل سازنده میان مدرسه، خانواده و محله باید تقویت شود. این ارتباط سهجانبه، بستری مناسب برای رشد همهجانبه دانشآموزان فراهم میکند و موجب همافزایی در تربیت نسل آینده میشود.
ناظر معین آموزش و پرورش کردستان در حوزه پروژه مهر تأکید کرد: توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم، تأمین امکانات برابر، افزایش کیفیت آموزشی و توزیع مساوی منابع بین مدارس زیرمجموعه، از اهداف کلیدی دولت و وزارتخانه است. ما باید تلاش کنیم تا هیچ دانشآموزی به دلیل موقعیت جغرافیایی، اقتصادی یا اجتماعی از فرصتهای برابر آموزشی محروم نماند.
وی در ادامه افزود: توجه ویژه به نظافت، زیباسازی و شادابی فضای مدارس، نقش مهمی در ایجاد محیطی پویا، انگیزشی و امن برای دانشآموزان دارد. مدرسه باید مکانی باشد که دانشآموز با اشتیاق وارد آن شود و با انگیزه از آن خارج شود؛ فعالیتهای پژوهشسراها باید در راستای ارتقای کیفیت آموزشی هدایت شوند. این مراکز میتوانند با ایجاد فضای علمی، خلاقانه و پژوهشی، نقش مهمی در شکوفایی استعدادهای دانشآموزان ایفا کنند.
مظفر افزود: توانمندسازی نیروی انسانی یکی دیگر از اولویت هاست که باید بر اساس پنج شاخص کلیدی چیدمان مناسب کلاسها، طراحی آموزشی ابتکاری و نوآورانه، بهرهگیری از ظرفیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فعالیتهای گروهی و مشارکتی، استفاده از فناوریهای نوین تدریس و اجتماعات یادگیری خلاقانه صورت گیرد.
وی اظهار کرد: پروژه مهر، نیازمند خودارزیابی دقیق در سه سطح اداره کل، شهرستان و مدرسه است. این ارزیابیها باید با هدف بهبود مستمر، شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارتقای عملکرد انجام شوند.
ناظر معین آموزش و پرورش کردستان در پایان گفت: در فرآیند ثبتنام رعایت تمام مفاد دستور العمل ها ضروری و الزامآور است؛ همچنین توزیع سریع و دقیق کتابهای درسی، بدون نگهداری غیرضروری در انبارهای ادارات کل، نواحی و مناطق، از اهمیت بالایی برخوردار است. کتاب باید بهموقع و با کیفیت در اختیار دانشآموز قرار گیرد؛ ساماندهی نیروی انسانی نیز یکی از حساسترین و مهمترین وظایف ماست که باید از تمام ظرفیتهای موجود برای تأمین منابع انسانی بهرهبرداری کنیم تا بتوانیم سال تحصیلی جدید را با آمادگی کامل آغاز کنیم.
انتهای پیام