
به گزارش ایکنا، دبیرخانه
کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور طی روزهای گذشته میزبان برگزاری چند جلسه با حضور مسئولان بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به جلسه
هماهنگی و بررسی پیشنویس دستورالعمل طرح ملی اتقان (ارتقای توانمندیهای قرآنی آموزگاران مدارس ابتدایی) اشاره کرد.
در این نشست که با حضور رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و محمدرضا مسیبزاده، مشاور وزیر و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور برگزار شد، سرفصلها، اهداف و نحوه اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفت.
جلسه مذکور با ارائه پیشنهادات و نقطهنظرات همراه بود و مقرر شد پیشنویس دستورالعمل طرح اتقان مورد بررسی قرار گرفته و از ظرفیت تمام بخشهای آموزش و پرورش به ویژه معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی نیز در این راستا استفاده شود.
در پایان این جلسه همچنین موضوع استفاده از مجموعههای خارج از آموزش و پرورش در راستای برگزاری بهینه طرح اتقان مورد بررسی قرار گرفت.
اما از جمله دیگر نشستهای برگزار شده در دبیرخانه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور طی هفته گذشته، جلسه بررسی طرح «خانواده در محضر قرآن» با حضور عاطفهسادات مدبرنژاد، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان و محمدرضا مسیبزاده، مشاور وزیر و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور بود.
این طرح که در راستای اقدام ١١ از راهبرد ملی ٣ سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور تحت عنوان «طراحی و حمایت از برنامههای فرهنگسازی و اولویتیابی آموزش عمومی قرآن در بین خانوادهها» تدوین شده، در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
دانشافزایی قرآنی مدرسان آموزش خانواده، توانمندسازی اعضای انجمن اولیا و مربیان و آموزش والدین دانشآموزان در زمینه آموزش عمومی قرآن از جمله اهداف این طرح است که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در راستای گفتمانسازی اهداف نهگانه آموزش عمومی قرآن و سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور از کانال «شاد» انجمن اولیا و مربیان و نشریه پیوند نیز استفاده شود.
جلسهای دیگری نیز هفته گذشته با حضور مسئولان دانشگاه فرهنگیان و رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش و محمدرضا مسیبزاده، دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با محوریت هماهنگی بیشتر و تعیین اقدامات عملیاتی برای پیشبرد اهداف سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن و بهبود عملکرد کارگروه توسعه منابع انسانی برگزار شد.
این جلسه اختصاص به بررسی وظایف دانشگاه فرهنگیان در توسعه آموزش عمومی قرآن براساس سند راهبردی داشت و وضعیت کارگروه توسعه منابع انسانی در این راستا در آن مورد ارزیابی قرار گرفت.
حمیدرضا ابراهیمی، معاون فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان و دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی کمیسیون در این نشست به تشریح وضعیت طرح «آموزش و سنجش سواد قرآنی» پرداخت.
علی باقرزاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز منابع انسانی این وزارتخانه نیز در این جلسه بر ضرورت ارزشیابی صحیح و معتبر در آزمونها و دورههای ضمن خدمت تأکید کرد و پیشنهاد داد طرح «آموزش و سواد سنجش قرآنی» با پیوست ارزیابی دقیق برگزار شده تا در انتها به کلیه دانشجویان نیز گواهینامه آن اعطا شود.
وی همچنین در بخش دوم این جلسه، اقدامات مرتبط با راهبرد ملی ۲ سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن که ذیل کمیته توسعه منابع انسانی تعریف شده را تشریح کرد.
رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در این نشست بر اهمیت همکاری و همافزایی بخشهای مختلف مسئول در اجرای اقدامات سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن اشاره کرد و همچنین پیشنهاد کرد تا در خصوص اقدامات این راهبرد چند مورد را به عنوان اولویت سال جاری انتخاب و به صورت جدی برای اجرای آن برنامهریزی شود.
محمدرضا مسیبزاده نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تأکیدات وزیر آموزش و پرورش و رئیس کمیسیون بر نقش دانشگاه فرهنگیان، انتصاب فردی ممهز و توانمند برای راهبری کمیته توسعه منابع انسانی را ضروری دانست.
انتهای پیام