
علی معروفی آرانی، پژوهشگر حوزه صهیونیسم و یهودیت در یادداشتی که با عنوان «رژیم صهیونیستی؛ چهره معاصر طغیان تاریخی» در اختیار ایکنا گذاشت نوشت: قرآن کریم، معجزه جاودان الهی، نه تنها کتاب هدایت بلکه گنجینهای از اخبار غیبی و پیشگوییهای دقیق دربارهی گذشته و آیندهی بشر است. در میان این پیشگوییها، سرنوشت قوم بنیاسرائیل جایگاه ویژهای دارد؛ قومی که بهسبب فساد، ظلم و برتریجویی، بارها در آیات الهی نکوهش شدهاند. در آیات قرآن وعده داده شده است که همانگونه که روزی قدرت و نفوذ آنان در سرزمین مقدس درهم شکسته شد، بار دیگر نیز به دست بندگان مؤمن خدا شکست خواهند خورد.
مهمترین جنبه اعجازی قرآن پیشگوییهای آن است. اخبار قرآن کریم از غیبیات، شگفتآورترین بعد کتاب کریم الهی است. برخی از خبرهای غیبی قرآن مربوط به قبل از اسلام است که قرآن به جزئیات آن پرداخته برخی نیز مربوط به بعد از ظهور اسلام است که حوادثی را پیشبینی کرده است؛ برخی از آن حوادث در زمان تعیین شده اتفاق افتاده و برخی نیز انشاالله در آینده نزدیک در زمان تعیین شده اتفاق خواهد افتاد.
بیشتر بخوانید
موجودیت اسرائیل بر اساس غصب و نادیده گرفتن حقوق یک ملت شکل گرفته و سنگ بنای خطرناکی است که تهدیدی جدی برای صلح بینالمللی محسوب میشود. از این رو موجودیت اسرائیل تهدیدی نیست که تنها متوجه کشورهای اسلامی و منطقه باشد، بلکه تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است.
نابود کردن اسرائیل ریشه قرآنی، روایی و عقلی دارد؛ در قرآن مؤمنان به دلیل تعلل در مبارزه با ظالمان مورد سرزنش قرار گرفتهاند. رژیم صهیونیستی منشأ فتنه در عالم است و خداوند به مؤمنان دستور مقاتله با فتنهجویان را داده است. امیرمؤمنان، علی(ع) فرمودند: «پیوسته دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.»(2)
اگر فلسطين را پرچم اين جهاد بناميم، سخنى به گزاف نگفتهايم. امروز همه دنياى اسلام بايد قضيه فلسطين را قضيه خود بداند؛ اين، كليد رمزآلودى است كه درهاى فرج را به روى امت اسلامی مىگشايد. بعضی احتمال دادهاند، این دو حادثه مربوط به رویدادهای بعد از جنگ جهانی دوم و تشکیل حزبی به نام صهیونیسم و تشکیل دولتی به نام اسرائیل در قلب ممالک اسلامی است.
منظور از مقاتله با فتنه بنیاسرائیل و برتریجویی آنها همین است و منظور از انتقام اولی آن است که ممالک اسلامی در آغاز که از این توطئه آگاه شدند، دست به دست هم دادند و توانستند بیتالمقدس و قسمتی از شهرها و قصبات فلسطین را از چنگال یهود بیرون آورند و نفوذ یهود از مسجدالاقصی را قطع کنند و منظور از فساد دوم هجوم بنیاسرائیل با اتکای نیروهای استعماری جهانخوار و اشغال سرزمینهای اسلامی و گرفتن بیتالمقدس و مسجدالاقصی است.
به این ترتیب، باید مسلمانان در انتظار پیروزی دوم بر بنیاسرائیل باشند، به طوری که مسجدالاقصی را از چنگال آنها بیرون آورند و نفوذشان را از این سرزمین اسلامی به کلی قطع کنند، این همان چیزی است که همه مسلمین جهان در انتظار آنند و وعده فتح و نصرت الهی است، نسبت به مسلمانان.(3)
از نظر عقلی نیز وجود رژیم صهیونیستی چیزی جز ادامه فساد و جنایت وظلم نبوده و با توجه به خوی تجاوزطلبی و جنایتکارانه این رژیم اگر با این رژیم مقابله نشود به کشورهای دیگر نیز دستاندازی کرده و امنیت جهان را به خطر خواهد انداخت. وجود این رژیم تهدیدی برای صلح و امنیت جهان خواهد بود و این رژیم به عنوان کانون توطئه و فساد، مرکز تخریب امنیت جهانی خواهد بود. بر همه کشورهاست که با چنین موجود نامشروعی مقابله کرده و به عمر منحوس آن پایان دهند.
مقابله با اسرائیل و نابودی این ریشه ظلم و فساد منشأ روایی نیز دارد. به عنوان نمونه رسول اکرم(ص) فرمودند: «مَن مَشى مَع مَظْلومٍ حتّى يُثْبِتَ لَهُ حَقَّهُ، ثَبّتَ اللّه ُ تعالى قدَمَيهِ يَومَ تَزِلُّ الأقْدامُ: کسی که در راه احقاق حق ستمدیدهای گام بردارد، خداوند قدمهای او را در آن روز که همه قدمها بلغزد، استوار خواهد کرد.»(4). همچنین فرمودند: «مَنْ اَخَذَ لِلْمَظْلُومِ مِنَ الظَّالِمِ کانَ مَعی فی الجنّة مُصاحِباً: کسی که حقّ مظلوم را از ظالم بگیرد [چه مظلوم، مسلمان باشد، و چه غیر مسلمان] در بهشت با من خواهد بود.»(5)
به موجب حقوق بینالملل، اسرائیل فاقد شرایط یک کشور قانونی است. مطابق کنوانسیون حقوق و تکالیف دولتها موسوم به کنوانسیون مونتو ویدئو ۱۹۳۳، دولت بهعنوان یک شخص حقوق بینالملل باید دارای شرایط زیر باشد:
۱. جمعیت دائمی
۲. سرزمین معین
۳. حکومت
۴. اهلیت برقراری روابط با دولتهای دیگر(حاکمیت)
بدیهی است دارا نبودن هریک از این شرایط موجب نفی پایههای مشروعیت رژیم حاکم خواهد بود و رژیم صهیونیستی فاقد این شرایط است. اکثریت قریب به اتفاق جمعیت یهودیان در فلسطین اشغالی(تقریباً همگی) متعلق به این سرزمین مقدس نبوده بلکه آنها یهودیانی بودند که از نقاط مختلف جهان بر خلاف خواست مردم بومی فلسطین به این سرزمین آورده شدهاند.
جمعیت یهودیانی که امروز در فلسطین اشغالی ـ که بر اساس برنامه مهاجرت اسکان یافتهاند هیچ نوع پیوند نژادی، فرهنگی و تاریخی با هم ندارند و مجموعهای هستند ناهمگون و بعضاً متضاد از فرهنگهای متفاوت.

البته جمهوری اسلامی ایران صرفاً به دشمنی و مقابله با رژیم صهیونیستی اکتفا نکرده و در کنار موضوع نابودی رژیم صهیونیستی، برای حل مسئله فلسطین، راه حل منطقی و روشن و قابل قبول در عرصه بینالمللی ارائه داده است که مراجعه به آرای ساکنین اصلی فلسطین اعم از مسلمان و غیر مسلمان، مسیحی و یهودی است و اینکه سرنوشت فلسطین باید توسط خود مردم این سرزمین و در فرایندی منطقی و قانونی مشخص شود.
مقام معظم رهبری فرمودند: «در مسئله فلسطین ما ضمن نفی رژیم غاصب و جعلی و محکومیت شدید فجایع و جنایات روزانه این رژیم، برگزاری انتخابات با حضور همه فلسطینیها را پیشنهاد کردهایم که با موازین جاری دنیا نیز کاملاً منطبق است... هر دولتی از دل آرای ملت فلسطین بیرون بیاید تکلیف صهیونیستها و ساکنان سرزمینهای اشغالی را مشخص خواهد کرد، البته در مخالفت با پیشنهاد منطقی ما گفتهاند این به معنای فروپاشی رژیم غاصب است که طبیعی است این رژیم جعلی باید دچار فروپاشی شود».(6)
خداوند متعال در قرآن كريم بارها به توطئههای بنیاسرائيل اشاره و خباثت آنان را بيان کرده است؛ همچنين خداوند متعال در آيات متعددی به تقبيح اعمال آنان پرداخته است تا مسلمانان از اشتباهات و تخلفات آنان درس بگيرند و از معصيت و نافرمانی خودداری کنند.
اگر بيشتر دقت كنيم در همه جای جهان وقتی آتشافروزی و جنگی میبينيم شاهد ردّ پا و حمايتهای صهيونيستها هستيم. كشتار مردم مظلوم غزه، لبنان، سوريه، عراق و ميانمار و......نمونههايی از جنايات وحشيانه صهيونيستهاست. از طرف ديگر صهيونيستها و فراماسونها تاكنون بيشترين تلاش را در جهت ترويج فساد، بیاخلاقی و تباهی در جهان از طريق رسانههای خود داشتهاند. نمونهاش «رابرت مرداک» يک صهيونيست يهودی است كه به شيطان رسانههای جهان معروف است و تعداد زيادی از مجلات و شبکههای معروف خبری و پورنو تحت مالکيت او فعاليت میکنند.
در نهايت میتوان چنين نتيجه گرفت كه خداوند متعال در قرآن كريم، آينده قوم بنیاسرائيل را پيشگويی كرده و به اين ترتيب به اين قوم فاسد هشدار داده است تا فکر نکنند كه تا ابد میتوانند به فساد و زشتکاریهای خود ادامه دهند؛ چرا كه بنا به گفته قرآن، عاقبت بنیاسرائيل، نابودی به دست بندگان خاص خداوند(مسلمانان) خواهد بود.
البته منظور از بنیاسرائيل در اين جا، صرفاً قوم بنیاسرائيل نيست؛ بلکه شامل فراماسونری و صهيونيسم نيز میشود که فرزندان خلف بنیاسرائيل هستند، چرا كه نقشهها و اهداف اين گروههای فاسد نيز همجهت با منافع شوم بنیاسرائيل است.
بر اساس آیات قرآن کریم، سنّت الهی همواره بر ظهور حق و نابودی باطل استوار است. قوم بنیاسرائیل و ادامه تاریخی آن یعنی رژیم صهیونیستی، نمونه روشن طغیان و فساد در زمیناند که از آغاز تا امروز با ظلم، کشتار بیگناهان و نفاق در جهان شناخته میشوند. اما وعده الهی درباره فرجام آنان، وعدهای قطعی و تخلفناپذیر است؛ همانگونه که در گذشته نخستین شکست خود را تجربه کردند، بار دوم نیز به دست بندگان صالح خداوند در هم کوبیده خواهند شد.
امروز بر همه مسلمانان و آزادگان جهان واجب است در برابر این فتنه بزرگ سکوت نکنند، زیرا مقابله با ظلم و یاری مظلوم، فرمانی الهی و وظیفهای انسانی است. آینده از آنِ حقطلبان است و به نص قرآن کریم، زمین را «بندگان صالح خدا» به ارث خواهند برد. در این میان، وعده الهی درباره نابودی صهیونیسم، نه رؤیایی دور، بلکه واقعیتی است که نشانههای تحقق آن هر روز آشکارتر میشود.
قرآن کریم در کنار هدایت انسانها، آینده اقوام و تمدنها را نیز ترسیم کرده است. از نگاه قرآن، بنیاسرائیل به سبب فساد، ظلم و برتریطلبی دوباره دچار سرنوشت پیشین خود خواهند شد و قدرتشان در هم خواهد شکست. رژیم صهیونیستی امروز همان امتداد تاریخی بنیاسرائیل است که با غصب و جنایت برپا شده و تهدیدی برای صلح جهانی و انسانیت به شمار میآید.
نابودی این رژیم نه تنها وعدهای قرآنی، بلکه ضرورتی عقلانی و انسانی است؛ زیرا موجودیت آن بر پایه ظلم، اشغال و تبعیض بنا شده است. از نگاه قرآن، مؤمنان موظفند در برابر فتنهها و ستمها ایستادگی کنند تا زمین را از لوث فساد پاک سازند.
از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران راهحل منطقی و منطبق با موازین بینالمللی را ارائه کرده است: بازگشت تمامی ساکنان اصلی فلسطین ـ مسلمان، مسیحی و یهودی ـ به وطن خویش و تعیین سرنوشت این سرزمین از طریق رأی آزادانه خودشان. این همان تحقق وعده الهی است که پیروزی حق بر باطل و نابودی فتنه صهیونیسم را نوید میدهد.
منابع:
1- در آیات 4 و 5 سوره اسرا به فساد بنی اسرائیل و نابودی آنها اشاره شده است.
2- بخشی از نامه 47 نهجالبلاغه
3- مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه
4- کنز العمال، ج۳،ص۵۰۵، ح۵۶۰۴
5- کنز الفوائد، کراجکی، محمد بن علی ، محقق، قم: دار الذخائر، ۱۴۱۰، ج ۱، ص ۱۳۵
6- بیانات در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگیهای ایران در خارج از کشور(۱۰/۸/۱۳۹۴)
انتهای پیام