
حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، در گفتوگو با خبرنگار ایکنا درباره روند آموزش مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی و محتوای جدید به دانشآموزان اظهار کرد: آموزش این موضوعات در حال انجام است اما نکته مهم این است که وقتی یک محتوا در قالب «کمکآموزشی» ارائه میشود، دیگر محدودیتهای رسمی و ساختاری آموزشوپرورش را ندارد. ما باید از این فرصت استفاده کنیم. بهجای اینکه بگوییم حتماً باید در کتاب درسی گنجانده شود، بهتر است آن درس را آنقدر جذاب طراحی کنیم که بهعنوان یک بسته آموزشی کناردستی و مکمل مورد استقبال دانشآموزان قرار گیرد.
وی افزود: ما همین مسیر را انتخاب کردیم و از سال گذشته آموزش دانشآموزان را آغاز کردیم. این کار با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و تاکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار دانشآموز تحت پوشش دورههای آموزشی قرار گرفتهاند.
افشین با اشاره به پیچیدگیهای سیستم آموزش رسمی ادامه داد: وزارت آموزشوپرورش یک فرآیند طولانی، چندلایه و سخت برای تصویب و اجرای هر نوع محتوای آموزشی جدید دارد؛ به همین دلیل پیشبینی میشود که اجرای کامل چنین طرحهایی در ساختار رسمی حداقل یک تا دو سال زمان ببرد. لذا برای اینکه عقب نمانیم، کار را زودتر شروع کردیم تا زمانی که محتوای رسمی تهیه و نهایی شد، زیرساخت آموزش عمومی آن نیز آماده باشد.
معاون علمی رئیسجمهور تصریح کرد: هدف ما این است که وقتی آموزشوپرورش مراحل رسمی تولید محتوا و ورود آن به کتابها را طی کرد، دانشآموزان و معلمان دیگر غریبه نباشند و یک پایه اولیه آموزشی از قبل شکل گرفته باشد. این رویکرد باعث میشود اجرای نهایی برنامه در مدارس با سرعت و کیفیت بیشتری پیش برود.
انتهای پیام