کد خبر: 4334448
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۳

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر اولویت مدیریت بحران

بهرام سرمست بر اولویت داشتن مدیریت بحران بر اجرای برنامه‌های توسعه ای استان برای صیانت از سرمایه‌ها تاکید کرد.

بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، بهرام سرمست، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز 25 بهمن‌ماه، در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استان، مدیریت بحران را از اولویت‌های اساسی دولت دانست و گفت: ابتدا باید بحران‌ها را کنترل و مدیریت و سپس برنامه‌های توسعه استان را دنبال کنیم و دستیابی به این هدف بدون همکاری و همراهی نزدیک همکاران ممکن نیست.

وی با تأکید بر حرکت از مدیریت سنتی به تفکر سیستمی و تیمی بیان کرد: ماموریت وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اقتضا می‌کند که تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر تفکر تیمی باشد. کار تیمی به معنای کاهش اصطکاک‌های درون‌سازمانی و افزایش بهره‌وری است.

سرمست هم‌افزایی معاونت‌ها و هماهنگی میان بخش‌های مختلف را ضروری دانست و تصریح کرد: با رویکرد سیستمی، تلاش‌ها و موفقیت‌ها به نام استان ثبت می‌شود و این همگرایی، پایه توسعه پایدار است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فشار‌ها و هجمه‌های اخیر دشمنان به کشورمان گفت: همکاران ما در حوادث اخیر و دیگر رخداد‌های اضطراری با روحیه فداکارانه پای کار بودند. به ویژه از کارکنان حوزه امنیت و پدافند غیرعامل قدردانی می‌کنیم.

وی پدافند غیرعامل را یکی از حوزه‌های حیاتی در مدیریت شرایط بحرانی دانست و خطاب به سرپرست جدید این اداره کل افزود: این حوزه با گذر زمان تغییراتی را تجربه کرده و مرتباً دستورالعمل‌های جدیدی صادر می‌شود. لازم است این دستورالعمل‌ها به صورت عملیاتی و اجرایی پیاده‌سازی شود. امید داریم با کار تیمی و همگرایی، از بحران‌ها عبور کرده، زیرساخت‌ها را حفظ و سرمایه اجتماعی را تقویت کنیم.

سرمست بر اولویت داشتن مدیریت بحران بر اجرای برنامه‌های توسعه‌ای استان برای صیانت از سرمایه‌ها تاکید کرد.

در این مراسم از خدمات علی امیری‌راد، مدیرکل پیشین پدافند غیرعامل که به سمت سرپرست فرمانداری مراغه منصوب شده است، قدردانی و آصف حاجی‌زاده، سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

انتهای پیام
دبیر:
امرعلی گل محمدی
captcha