کد خبر: 4345938
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۵ - ۱۱:۰۰

رقابت 70 معلم مدارس غیر دولتی کردستان برای کسب عنوان معلم نمونه

رقابت 70 معلم مدارس غیر دولتی کردستان برای کسب عنوان معلم نمونه رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی کردستان گفت: در راستای ارتقای کیفیت آموزشی ۷۰ نفر از فرهنگیان مدارس غیردولتی استان کردستان در فرآیند انتخاب معلم نمونه شرکت کردند.

کارگروه شناسایی معلمان نمونه مدارس غیردولتی

به گزارش ایکنا از کردستان، یاسر علی‌پناه، اداره مدارس و مراکز غیردولتی کردستان امروز، 23 فروردین‌ماه در کارگروه شناسایی معلمان نمونه مدارس غیردولتی استان که در محل دفتر این اداره برگزار شد، گفت: حضور فعال این تعداد از معلمان مدارس غیردولتی در رقابت انتخاب معلم نمونه، نشان‌دهنده تعهد و دغدغه‌مندی آنان در فرآیند تعلیم و تربیت در راستای تحقق ترویج فرهنگ کیفی‌سازی در محیط‌های آموزشی غیردولتی و گامی مثبت در راستای شناسایی و تشویق الگوهای برتر آموزشی در بخش غیردولتی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: این انتخاب بر اساس شاخص‌هایی چون نوآوری در تدریس، تعامل سازنده با دانش‌آموزان و اولیا و نقش مؤثر در توسعه حرفه‌ای انجام می‌شود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی کردستان  با اشاره به اهمیت نقش معلمان در تربیت نسل آینده، بیان کرد: حضور پررنگ و کیفی معلمان بخش غیردولتی در این رقابت علمی و تربیتی، حاکی از احساس مسئولیت و انگیزه بالای این معلمان برای ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی است.

وی ادامه داد: این فرآیند انتخاب با ارزیابی دقیق پرونده علمی، آموزشی و پرورشی داوطلبان براساس آیین‌نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و با تأکید بر نوآوری در تدریس، پژوهش‌محوری و تأثیرگذاری اخلاقی و تربیتی بر دانش‌آموزان انجام می‌شود.

علی‌پناه با اشاره به اجرای برنامه مدرسه‌محور کاما «کارگروه ارتقا و مداخله آموزشی» در مدارس غیردولتی کردستان اظهار کرد: این برنامه در چهار دبیرخانه «آموزشی و پرورشی»، «تربیت‌بدنی و سلامت»، «فرهنگی، هنری و قرآنی» و «ابتکارات و هوش مصنوعی» ساماندهی شده است.

وی با تشریح ابعاد اجرایی برنامه مدرسه‌محور «کاما»، اظهار  کرد: این برنامه با رویکرد حکمرانی مدرسه‌ای و مبتنی بر نیازسنجی واقعی هر واحد آموزشی طراحی شده و تلاش دارد با تفویض اختیار هدفمند به مدارس، زمینه تصمیم‌سازی در سطح مدرسه را تقویت کند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی کردستان در ادامه با تأکید بر برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش استان در شرایط جنگی یادآور شد: شوراهای آموزش و پرورش به عنوان نهادهایی مشارکتی و بینابینی، مسئولیت اتخاذ تصمیمات کلیدی، نظارت بر عملکرد مدارس و جلب مشارکت‌های مردمی را بر عهده دارند و جلسات این شورا در ایام جنگ به شیوه حضوری و غیرحضوری در راستای جبران عقب‌ماندگی‌های آموزشی وارائه خدمات با کیفیت به دانش‌آموزان برگزار می‌‌شود.

وی در پایان هم افزایی و مشارکت نیروهای مردمی و تعامل جدی‌تر مدارس، والدین و مربیان، معلمان و دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش را زمینه‌ساز رشد جامع دانش‌آموزان و بهبود کیفی فضاهای آموزشی و پرورشی و تربیت نسل آینده‌ای متعهد و آگاه و مسئول ذکر کرد. 

انتهای پیام
دبیر:
ملیحه سیفی
captcha