رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی کردستان گفت: در راستای ارتقای کیفیت آموزشی ۷۰ نفر از فرهنگیان مدارس غیردولتی استان کردستان در فرآیند انتخاب معلم نمونه شرکت کردند. 
به گزارش ایکنا از کردستان، یاسر علیپناه، اداره مدارس و مراکز غیردولتی کردستان امروز، 23 فروردینماه در کارگروه شناسایی معلمان نمونه مدارس غیردولتی استان که در محل دفتر این اداره برگزار شد، گفت: حضور فعال این تعداد از معلمان مدارس غیردولتی در رقابت انتخاب معلم نمونه، نشاندهنده تعهد و دغدغهمندی آنان در فرآیند تعلیم و تربیت در راستای تحقق ترویج فرهنگ کیفیسازی در محیطهای آموزشی غیردولتی و گامی مثبت در راستای شناسایی و تشویق الگوهای برتر آموزشی در بخش غیردولتی استان محسوب میشود.
وی افزود: این انتخاب بر اساس شاخصهایی چون نوآوری در تدریس، تعامل سازنده با دانشآموزان و اولیا و نقش مؤثر در توسعه حرفهای انجام میشود.
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی کردستان با اشاره به اهمیت نقش معلمان در تربیت نسل آینده، بیان کرد: حضور پررنگ و کیفی معلمان بخش غیردولتی در این رقابت علمی و تربیتی، حاکی از احساس مسئولیت و انگیزه بالای این معلمان برای ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی است.
وی ادامه داد: این فرآیند انتخاب با ارزیابی دقیق پرونده علمی، آموزشی و پرورشی داوطلبان براساس آییننامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و با تأکید بر نوآوری در تدریس، پژوهشمحوری و تأثیرگذاری اخلاقی و تربیتی بر دانشآموزان انجام میشود.
علیپناه با اشاره به اجرای برنامه مدرسهمحور کاما «کارگروه ارتقا و مداخله آموزشی» در مدارس غیردولتی کردستان اظهار کرد: این برنامه در چهار دبیرخانه «آموزشی و پرورشی»، «تربیتبدنی و سلامت»، «فرهنگی، هنری و قرآنی» و «ابتکارات و هوش مصنوعی» ساماندهی شده است.
وی با تشریح ابعاد اجرایی برنامه مدرسهمحور «کاما»، اظهار کرد: این برنامه با رویکرد حکمرانی مدرسهای و مبتنی بر نیازسنجی واقعی هر واحد آموزشی طراحی شده و تلاش دارد با تفویض اختیار هدفمند به مدارس، زمینه تصمیمسازی در سطح مدرسه را تقویت کند.
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی کردستان در ادامه با تأکید بر برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش استان در شرایط جنگی یادآور شد: شوراهای آموزش و پرورش به عنوان نهادهایی مشارکتی و بینابینی، مسئولیت اتخاذ تصمیمات کلیدی، نظارت بر عملکرد مدارس و جلب مشارکتهای مردمی را بر عهده دارند و جلسات این شورا در ایام جنگ به شیوه حضوری و غیرحضوری در راستای جبران عقبماندگیهای آموزشی وارائه خدمات با کیفیت به دانشآموزان برگزار میشود.
وی در پایان هم افزایی و مشارکت نیروهای مردمی و تعامل جدیتر مدارس، والدین و مربیان، معلمان و دستگاههای خارج از آموزش و پرورش را زمینهساز رشد جامع دانشآموزان و بهبود کیفی فضاهای آموزشی و پرورشی و تربیت نسل آیندهای متعهد و آگاه و مسئول ذکر کرد.
انتهای پیام