به گزارش خبرنگار ایکنا از مازندران، سیمین بابائی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سهشنبه ششم خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، ترویج آموزههای قرآن کریم را سنگبنای فعالیتهای این معاونت خواند و اظهار کرد: رسالت ما در نظام سلامت، تنها آموزش فرمولهای علمی نیست؛ بلکه ارتقای کیفیت زیست اخلاقی و معنوی کادر درمان آینده در سنگر دانشگاه، اولویتی راهبردی است.
بابائی با تبیین کارنامه فرهنگی دانشگاه، از استقبال کمنظیر نخبگان از برنامههای دینی خبر داد و گفت: خوشبختانه با برنامهریزیهای صورت گرفته، میزان مشارکت دانشجویان و اساتید در جشنواره قرآن و عترت نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است. همچنین با اعتماد وزارت بهداشت، مدیریت بخش معارف سیامین دوره این جشنواره ملی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران واگذار شده است که نشان از توانمندیهای بخش معارفی قرآن این خطه دارد.
وی افزود: احیای فعالیت کانونهای مذهبی، هنری و ادبی با نگاه کیفی و کمی، فضایی سالم برای بالندگی نخبگان فراهم کرده است تا در کنار تخصص، به زیور اخلاق و تعهد نیز آراسته شوند.
معاون فرهنگی دانشگاه، سلامت روح و روان را بستر اصلی پویایی علمی دانست و تصریح کرد: با ارتقای ساختاری مرکز مشاوره و جذب روانشناسان مجرب، طرح پایش سلامت روان با هدف پوشش ۱۰۰ درصدی دانشجویان در حال اجراست. هدف ما صیانت از حریم روانی نخبگان در برابر آسیبهای اجتماعی و تقویت هویت اسلامی ـ ایرانی آنان است.
اهتمام به قانون جوانی جمعیت و رفاه دانشجویی
بابائی در بخش دیگری از این نشست، با اشاره کوتاهی به دستاوردهای حوزه رفاهی، از تحقق ۸۰ درصدی مطالبات صنفی خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای نخستین بار خوابگاه متأهلین با ظرفیت ۲۴ زوج دانشجو در استان راهاندازی شد تا دغدغههای معیشتی نخبگان در مسیر تشکیل خانواده کاهش یابد.
وی درباره بهبود سرانه رفاهی نیز افزود: اکنون سرانه ورزشی دانشجویان دانشگاهها علوم پزشکی مازندران به ۴ مترمربع (سه برابر میانگین کشوری) ارتقا یافته و پروژه دیرینه استخر دانشگاه پس از ۱۴ سال انتظار به بهرهبرداری رسید.
استمداد از خیرین برای توسعه زیرساختهای فرهنگی
وی در پایان با تمجید از عملکرد رسانهای پایگاه خبری «مفدا» و کسب رتبه برتر کشوری، خواستار ورود پررنگتر خیرین به عرصه خدمات دانشجویی شد و افزود: در حال حاضر از مجموع ۷ هزار و ۳۰۰ دانشجوی شاغل به تحصیل، ظرفیت اسکان ۳ هزار نفر در خوابگاههای ملکی و استیجاری شهرهای ساری، آمل، بهشهر و رامسر فراهم شده است.
بابائی با اشاره به بهرهبرداری از شش خوابگاه ملکی، ظرفیت فعلی را شامل اسکان هزار و ۳۰۰ نفر از خواهران و ۷۵۰ نفر از برادران برشمرد و تأکید کرد: توسعه این فضاها و احداث سالنهای مطالعه نوین در کنار خوابگاههای موجود، برای ارتقای تمرکز علمی و آرامش خاطر دانشجویان، نیازمند حمایت بیش از پیش خیرین نیکاندیش است.
در بخش پایانی این نشست، خبرنگاران و اصحاب رسانه با همراهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، از زیرساختهای رفاهی و پروژههای تحولی دانشگاه بازدید کردند. در این بازدید میدانی، علاوه بر مجموعههای خوابگاهی و استخر دانشجویی، از سالنهای غذاخوری و تجهیزات نوسازیشده آشپزخانه صنعتی دانشگاه نیز دیدن به عمل آمد؛ این تجهیزات که در راستای ارتقای شاخصهای بهداشتی و بهبود کیفیت تغذیه دانشجویان فراهم شده است، گویای نگاهی همهجانبه به رفاه زیستی نخبگان بهمنظور فراهم کردن بستری آرام برای فعالیتهای علمی و فرهنگی آنان بود.