به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش استان لرستان، همزمان با ایام عزاداری دهه اول ماه محرم، سوگواره «أحلى من العسل» با حضور پرشور دانشآموزان پسر امروز، ۳۱ خردادماه در دبیرستان صدیقه کبری(س) خرمآباد برگزار شد.
این مراسم که با هدف گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسمبنالحسن(ع) برگزار شد، بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان تأکید شد.
حجتالله مؤمنی، معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش لرستان، در این مراسم با اشاره به اهمیت راهبردی این سوگواره اظهار کرد: سوگواره «أحلى من العسل» یکی از برنامههای محوری وزارت آموزش و پرورش است که با هدف الگوسازی از شخصیت نوجوان شهید کربلا در سراسر کشور اجرا میشود.
وی با تأکید بر اینکه هیچ عاملی نباید مسیر تعالی تربیتی دانشآموزان را متوقف کند، افزود: علیرغم شرایط خاص حاکم بر کشور، با عزم جدی و همافزایی دستگاههای مختلف فرهنگی، این برنامه تربیتی در ۲۴ شهرستان و منطقه آموزشی استان لرستان با شکوه هرچه تمامتر برگزار شد تا یاد و نام نوجوان شهید دشت کربلا در اذهان دانشآموزان نهادینه شود.
معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، با تحلیل مفهوم ایثار برای نسل جوان تصریح کرد: حضرت قاسم(ع) برای نوجوانان ما الگوی بصیرت، ایثار، شهادتطلبی و ولایتپذیری است. ما باید میان زندگی سرخ (مرگ باعزت و شهادت) و زندگی سیاه (تسلیمشدن در برابر هجمهها و پوچی) تفاوت قائل شویم. انتخاب راه شهیدان، راه سعادت است.
مؤمنی خطاب به دانشآموزان نسبت به تهدیدات فضای مجازی هشدار داد و گفت: دشمنان با هدف قرار دادن فکر و ذهن نوجوانان، سعی دارند آنان را در بند افکار خود گرفتار کنند. فضای مجازی میتواند هم فرصت باشد و هم تهدید؛ مراقب باشید که بخش سیاه این فضا را انتخاب نکنید. انتخاب دوست خوب، احترام به والدین و آراستگی به اخلاق حسنه، درسهایی است که باید از سیره اهلبیت(ع) بیاموزیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در پایان با تقدیر از همه دستاندرکاران این سوگواره اظهار کرد: برگزاری این مراسم مرهون تلاشهای همکاران ما در آموزش و پرورش و همکاری نهادهایی همچون صدا و سیمای مرکز استان، ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه خرمآباد است که با حمایتهای خود، مانع از کمرنگ شدن این مراسمهای اثرگذار شدند.
این مراسم با تجلیل از صبر و استقامت خانواده شهدای دانش آموز به همت اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش لرستان و مرثیهسرایی و عزاداری دانشآموزان در سوگ شهادت حضرت قاسمبنالحسن(ع) و شهدای کربلا به پایان رسید.
انتهای پیام