
به گزارش ایکنا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس هیئت مذاکرهکننده «میناب ۱۶۸» و هیئت همراه پیش از ظهر امروز در مسقط با آقای هیثم بن طارق، سلطان عمان در کاخ برکه دیدار و رایزنی کردند.
هیئت عالیرتبه ایرانی که شامگاه دوشنبه و پس از سفری فشرده به سوئیس، وارد عمان شده بودند در دیدار با سلطان عمان ارتقای سطح همکاریهای دوجانبه تهران-مسقط را بررسی کردند.
ترتیبات اداره تنگه هرمز در آینده محور مهم دیگر این نشست دو ساعته بود. موضوعی که شب گذشته و در بدو ورود قالیباف و هیئت همراه به مسقط هم در گفتوگو با بدر بوسعیدی وزیرخارجه عمان مورد بحث و رایزنی قرار گرفته بود.
در پی سفر هیئت میناب ۱۶۸ به مسقط، ایران و عمان کمیته مشترکی برای گفتوگو درباره تنگه هرمز تشکیل دادند که جزییات بیشتری از آن در بیانیهای مشترک تا ساعتی دیگر منتشر خواهد شد.
انتهای پیام