پاكستان، ميزبان همايش بين‌المللی «سرمايه‌گذاری و وجوه اسلامی»
کد خبر: 993058
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹

پاكستان، ميزبان همايش بين‌المللی «سرمايه‌گذاری و وجوه اسلامی»

همايش بين‌المللی «سرمايه‌گذاری و وجوه اسلامی» از ديروز، 4 ارديبهشت ماه، به همت مركز بانكداری و اقتصاد اسلامی الهدی در پاكستان در حال برگزاری است.


گروه بين‌الملل: همايش بين‌المللی «سرمايه‌گذاری و وجوه اسلامی» از ديروز، 4 ارديبهشت ماه، به همت مركز بانكداری و اقتصاد اسلامی الهدی در پاكستان در حال برگزاری است.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «BRecorder»، كارشناسان اقتصادی در اين همايش بر رشد فزاينده سرمايه‌گذاری‌ها و وجوه اسلامی تأكيد و عنوان كردند كه وجوه اسلامی در حال حاضر به ارزشی بالغ بر 1.3 ميليارد دلار در بازار مالی جهانی رسيده است.


در اين همايش همچنين رشد نظام مالی اسلامی در پاكستان بررسی و اعلام شد كه رشد اقتصاد اسلامی در اين كشور به صورت فزاينده‌ای روبه افزايش است به طوريكه نرخ رشد آن در عرض دو سال گذشته به 35 درصد رسيده است.


سهام نظام مالی اسلامی نيز به 8.5 درصد در كل نظام بانكداری پاكستان افزايش يافته و تا سال 2015 به 15 درصد خواهد رسيد.


بررسی فرصت‌های سرمايه‌گذاری برای وجوه اسلامی، جايگاه شريعت اسلامی و ساختار وجوه و سرمايه‌گذاری‌های اسلامی در نظام جهانی، قوانين استانداردسازی و دلالی و تبادل و شاخص‌های مبادلات اسلامی از جمله موضوعاتی است كه در اين همايش به آن پرداخته می‌شود.


در اين همايش شمار زيادی از علمای برجسته شريعت اسلامی و كارشناسان حوزه اقتصاد اسلامی از كشورهای مختلفی چون امارات، آمريكا، بريتانيا، كانادا، مالزی و قطر حضور دارند.


همايش بين‌المللی سرمايه‌گذاری و وجوه اسلامی فردا، 6 ارديبهشت ماه، پس از برگزاری چندين كارگاه آموزشی در مورد موضوعات سرمايه‌گذاری اسلامی، بازاريابی و راهبردهای شريعت اسلامی به كار خود پايان خواهد داد.

captcha