پیام رهبر انقلاب دیوار حائل مصنوعی میان اسلام و جوانان غربی را خواهد شکافت
کد خبر: 2761086
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
منصوری آرانی:

پیام رهبر انقلاب دیوار حائل مصنوعی میان اسلام و جوانان غربی را خواهد شکافت

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش سیاستمداران غربی در عدم معرفی اسلام ناب و اصیل در غرب گفت: نامه رهبر معظم انقلاب می‌تواند در دیوار حائلی که این سیاستمداران بین مردم و به ویژه جوانان خود با اسلام ساخته بودند، شکاف ایجاد کند.

عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ابعاد مهم نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی گفت: متن پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی نشانگر نگاه پدرانه و عاطفی ایشان نسبت به نسل جوان است و احساس رهبر انقلاب این است که این جوانان به دلیل هجمه‌های شدید تبلیغاتی و رسانه‌‌ای علیه اسلام در غرب نتوانسته‌اند حقیقت اسلام را دریابند و حجابی میان آنها  با فرهنگ غنی اسلامی ایجاد شده است.

نوع گفتار رهبر معظم انقلاب مطلوب جوانان غربی بود

وی افزود: ما شاهد بودیم پس از انقلاب اسلامی و به ویژه در سال‌های اخیر غربی‌ها به دلیل نگرانی از گرایش مردم به اسلام تلاش ویژه‌ای داشتند که جوانان خود را از شناخت اسلام واقعی بازدارند و لذا هجمه‌های بی‌رحمانه فرهنگی به اسلام را در اشکال مختلف رسانه‌ای، فرهنگی و سیاسی در پیش گرفتند و فضای جدال‌آمیزی میان اسلام و غرب شکل دادند و در این فضا اسلام را به عنوان دشمن جدید غرب پس از فروپاشی شوروی معرفی کردند.

منصوری اظهار کرد: لذا این پیام می‌تواند بسیار مفید باشد و تاثیرگذاری گسترده‌ای خواهد داشت. زیرا این نامه از سوی یک رهبر بزرگ و مرجع دینی  به صورت بی‌واسطه خطاب به جوانان غربی نوشته شده است و این نوع گفتار مطلوب نظر جوانان است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در این نامه رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که من نمی‌خواهم دیدگاه خاصی را به شما تحمیل کنم و تمایل دارم که شما خودتان مستقیما با فرهنگ اسلامی آشنا شوید و اسلام را از منابع اصیل و درست بشناسید.

ارتباط بی‌واسطه جوانان غربی با اسلام؛ نگرانی اصلی غرب

وی ادامه داد: اگر جوانان غربی مستقیما خودشان با اسلام آشنا شوند به دلیل فطرت پاکی که جوانان دارند می‌تواند تلنگری به وجدان آنها بخورد و اسلام واقعی را از اسلامی که در غرب تبلیغ می‌شود تمییز دهند.

منصوری  تأکید کرد: به عقیده من این نامه می‌تواند در دیوار حائلی که سیاستمداران غربی بین مردم و به ویژه جوانان خود با اسلام ساخته بودند، شکاف ایجاد کند و به شخصه احساس من این است که در میان‌مدت گرایش به مطالعه کتب اسلامی و آشنایی با اسلام در غرب افزایش خواهد یافت.

لزوم تحرک بین‌المللی بیشتر نهادهای دینی و فرهنگی کشور پس از این پیام

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: البته لازمه این کار این است که به دنبال نامه رهبر انقلاب، نهادهای فرهنگی و دینی ما خوراک فکری و عقیدتی خوبی در اختیار این جوانان قرار دهند. چون بعد از این پیام، جوانان غربی نیازمند به منابع مختلف در قالب نوشتاری، صوتی، تصویری، فضای مجازی و ... هستند تا بتوانند با اسلام ناب و اصیل آشنا شوند. لذا من آثار این پیام را در آینده بسیار تأثیرگذار می‌دانم.

اهمیت مقطع زمانی ارسال پیام رهبر معظم انقلاب

منصوری درباره اهمیت مقطع زمانی ارسال این پیام گفت: در حدود یک‌ماه پیش بود که رهبر معظم اتنقلاب در یک سخنرانی با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی به تشریح ریشه‌های شکل‌گیری داعش و حامیان و پرورش‌دهندگان آن پرداختند و فرمودند داعش و امثال آن اساسا از طرف غرب بوجود آمد تا مردم اروپا و آمریکا، آنها را به عنوان نماینده اسلام تلقی کنند و از اسلام متنفر شوند.

وی با بیان اینکه غرب، داعش را هم به صورت میدانی و هم به صورت فرهنگی به عنوان حقیقت اسلام نشان می‌دهد، گفت: معتقدم رهبر معظم انقلاب با توجه به اینکه ابعاد هجمه‌های غرب علیه اسلام شکل جدیدی به خود گرفته است تا جوانان غربی را که به دلیل بی‌هویتی و نابسامانی‌های فرهنگی و اجتماعی به دنبال هویت تازه‌ای هستند از اسلام رویگردان کنند، این پیام را در این مقطع زمانی خطاب به جوانان اروپایی ارسال کردند.

منصوری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با استفاده از فضای مجازی از هجمه به اسلام از سوی غرب، فرصتی برای ارتباط بی‌واسطه با جوانان غربی برای شکستن این فضای خصمانه علیه اسلام ساختند و سخنان دلنشین و مطالب شیوایی که از دل برآمده بود برای آنان بیان کردند.

وی در پایان اظهار کرد: در واقع اتفاقاتی که در فرانسه، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان علیه اسلام افتاده است قطعاتی از یک پازل از سوی غرب هستند که در حال تکمیل شدن بود و در چنین برهه‌ زمانی ارسال این نامه می‌تواند آسیب جدی به توطئه‌ جدید اسلام‌هراسی غرب وارد کند.

مطالب مرتبط
captcha