باب گفت‌وگوی رهبر انقلاب و غیرمسلمانان به شکلی ساده و صریح گشوده شد
کد خبر: 2860637
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
ابوالحسن نواب:

باب گفت‌وگوی رهبر انقلاب و غیرمسلمانان به شکلی ساده و صریح گشوده شد

گروه سیاسی: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به انتظار دلسوزان برای باز شدن باب گفت‌وگوی رهبر معظم انقلاب با غیر مسلمانان گفت: هیچ کس فکر نمی‌کرد این باب به این شکل زیبا، صریح، شفاف و ساده باز شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره اهمیت نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکای شمالی در این مقطع زمانی گفت: از سال‌ها پیش همه دلسوزان انتظار این را داشتند که باب روابط و گفت‌وگوی مقام معظم رهبری با غیر مسلمانان به گونه‌ای باز شود ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردند این باب به این شکل زیبا، صریح، شفاف و ساده باز شود.

وی افزود: اما امروز این گفت‌وگو صمیمی و دوستانه بدون هیچ رادع و مانعی از طریق شبکه‌های مجازی انجام گرفت و انشاءالله تأثیرات خود را در آینده نه چندان دور به بهترین وجه ممکن خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام نواب درباره اقداماتی که باید از سوی نهادهای فرهنگی و دستگاه دیپلماسی برای پیگیری و عملیاتی‌سازی محتوای این نامه صورت بگیرد، گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت گسترش انعکاس محتوای این نامه و رساندن آن به مخاطبان انجام شده است و تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است که مثمر ثمر خواهد شد.

وی اظهار کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات، مجمع تقریب، جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و سایر نهادهای دست‌اندرکار برنامه‌‌ریزی‌های مناسبی در این رابطه انجام داده‌اند که موفقیت‌آمیز خواهد بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب درباره نوع برخورد برخی رسانه‌‌های غربی در عدم انعکاس این نامه گفت: این نشان‌دهنده خشم آنها از محتوای این نامه و میزان اثرگذاری آن است اما این نامه تاثیرات خود را خواهد گذاشت و این گونه برخوردها ترتیب اثری نخواهد یافت.

مطالب مرتبط
captcha