نامه رهبر معظم انقلاب، پاشیدن بذر اسلام‌شناسی اصیل در غرب است
کد خبر: 2865152
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
مهدی فضائلی:

نامه رهبر معظم انقلاب، پاشیدن بذر اسلام‌شناسی اصیل در غرب است

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل سیاسی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی را آغازگر یک حرکت دانست و گفت: باید به این نامه به مانند بذری که در جامعه غرب پاشیده‌ شده است، نگاه کرد تا به تدریج در آینده ثمرات آن دیده شود.

مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره هدفمند بودن اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در غرب به ویژه با اتفاقات متوالی در قالب تحریک و ترور در فرانسه، آمریکا و دانمارک گفت: ماجرای اسلام‌هراسی در غرب یک برنامه بسیار جدی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است و نمی‌توان آن را اتفاقی طبیعی در جامعه غربی تلقی کرد.

اسلام‌هراسی در غرب برنامه‌ای هدف‌گذاری شده است

وی افزود: این مسئله حکایت از نقش و اهمیت انقلاب اسلامی و تفکر اسلامی در معادلات جهانی دارد؛ یعنی از مقطعی که نظام سلطه متوجه شد که جریان اسلام‌خواهی به عنوان یک رقیب جدی در عرصه گفتمانی دنیا وارد شده است و از طرفی توان مقابله خود را با این جریان قدرتمند ضعیف ارزیابی کرد به اشکال و انحای مختلفی درصدد برآمد که افکار عمومی دنیا را نسبت به اسلام بدبین کند و مردم دنیا را از گسترش تفکر اسلامی هراسناک نماید.

فضائلی اظهار کرد: به خصوص این مسئله پس از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد اوج گرفت؛ هر چند با وقوع انقلاب اسلامی به اشکالی آغاز شده بود. در واقع پس از فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها احساس کردند باید دشمن دیگری را در صحنه معادلات جهانی ایجاد کنند و لذا جریان اسلام‌خواهی را به عنوان رقیب گفتمانی خود پس از کمونیسم مد نظر قرار دادند و تلاش کردند پروژه اسلام‌هراسی را براساس یک برنامه‌ریزی آغاز کنند.

آمریکایی‌ها همواره با تعریف یک «دشمن» سیاست‌های خود را پیش برده‌اند

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ضمن اینکه آمریکایی‌ها براساس اسناد و مدارک و کتاب‌های نوشته شده به خصوص آثار هانتینگتون، بخش قابل توجهی از مدیریت افکار عمومی جامعه خود را با معرفی یک جریان به عنوان دشمن انجام می‌دهند تا در ذیل عنوان دشمن بتوانند افکار عمومی، برنامه‌ها و بخش قابل توجهی از سیاست‌های خود را شکل دهند.

فضائلی تأکید کرد: بنابراین کاملا مشخص است اسلام‌هراسی یک برنامه سازماندهی شده است که در ماجرای 11 سپتامبر اوج پیدا کرد و پس از آن هم ادامه یافت. حتی شکل‌گیری یک مجموعه وحشی، غیرانسانی و جنایتکار مانند داعش را می‌توان طراحی سازمان‌های اطلاعاتی غربی با همکاری صهیونیست‌ها دانست.

نتیجه معکوس تشکیل گروه‌‌های تروریستی به نام اسلام

مدیر عامل اسبق خبرگزاری فارس اضافه کرد: این یکی از ترفندهای آنان برای کریه جلوه دادن چهره اسلام در منظر جهانیان است تا هیچ انسانی نتواند به اسلام تمایل پیدا کند و از طرفی با این اقدام می‌خواستند چهره واقعی اسلام ناب را که انقلاب اسلامی پرچمدار آن است بپوشانند و تحت‌الشعاع این چهره تقلبی، غیرواقعی، تحریف‌شده و جنایتکار قرار دهند.

وی با بیان اینکه انجام اقداماتی مانند شکل دادن به مجموعه‌هایی چون داعش نتیجه معکوس داده است، گفت: این‌گونه اقدامات اتفاقا زمینه لازم برای شناخت بیشتر و بهتر اسلام حقیقی و ناب را فراهم ساخته است و باعث شده در جاهایی نیز که اقبالی به اسلام وجود نداشت، مردم به تدریج به این قرائت صحیح از اسلام سوق یابند و به سمت اسلام ناب تمایل پیدا کنند.

نامه رهبر انقلاب پاشیدن بذر شناخت اسلام حقیقی در غرب است

فضائلی درباره اهمیت نامه رهبر معظم انقلاب در این برهه زمانی و نقش آن در مقابله با اقدامات اسلام‌ستیزانه غرب گفت: قطعا مقطع زمانی انتشار این نامه قابل توجه است و مشخص است که با ارزیابی از وضعیت میدانی امروز غرب منتشر شده است.

وی با تأکید بر اینکه این نامه را باید آغازگر یک حرکت دانست، گفت: نباید این ارزیابی و توقع را داشت که با صدور این نامه شاهد یک تغییر و جابجایی مفهومی در جامعه مخاطب آن شویم. این نامه ابتکار عمل رهبر معظم انقلاب بود تا جوانان اروپا و امریکای شمالی، که قاعدتا غرب تلاش می‌‌کند این بخش از جامعه را نسبت به اسلام بدبین سازد، به یک تصویر درست و زمینه‌ای برای شناخت اسلام حقیقی دسترسی پیدا کنند.

فضائلی در پایان یادآور شد: لذا باید اجازه داد این حرکت ادامه پیدا کند و با اقدامات تکمیلی پیگیری شود. به عبارتی باید به این نامه به مانند بذری که رهبر انقلاب در جامعه غرب پاشیده‌اند، نگاه کرد تا به تدریج در آینده ثمرات آن دیده شود.

مطالب مرتبط
captcha