آمادگی کربلا برای برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآنی شوق تلاوت
کد خبر: 3479160
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
مقدم‌کیا خبر داد:

آمادگی کربلا برای برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآنی شوق تلاوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر‌ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور از آمادگی کربلا و حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) برای برگزاری مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات شوق تلاوت ویژه نخبگان قرآنی خبر داد.

حسین مقدم‌کیا، دبیر‌ ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: شهر کربلا و حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) برای برگزاری مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات شوق تلاوت ویژه نخبگان قرآنی آماده است.
وی ابراز کرد: مرحله نهایی مسابقات قرآنی شوق تلاوت به میزبانی حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) با هدف ایجاد رقابت سالم بین نخبگان در سطح داخلی و بین‌المللی، ترغیب و تشویق نخبگان قرآنی، ارتقای سطح تلاوت قرآن‌آموزان، کسب تجربه در سطح بین‌المللی و ارزیابی سطح آموزشی نخبگان برگزار می‌شود.            
مقدم‌کیا با اشاره به اینکه مسابقات شوق تلاوت 20 الی 26 اسفندماه با حضور 19 نخبه کشوری راه‌یافته به مرحله نهایی در کربلای معلی برگزار خواهد شد، گفت: مسابقات شوق تلاوت در تقویم مذهبی حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) ثبت شده است و در این مسابقات دیدار با علما و بزرگان عراق و تلاوت‌های ویژه برنامه‌ریزی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه دارالقرآن حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برنامه‌ریزی کرده تا دیگر نخبگان قرآنی در حرمین شریفین به اجرای تلاوت آیاتی از قرآن کریم بپردازند، تصریح کرد: این حرکت شاخص‌های قرآنی و یادگیری بین نخبگان قرآنی را تقویت کرده و ارتقا خواهد داد.
دبیر‌ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور اضافه کرد: شوق تلاوت حرکتی نوین در راستای طرح ملی تلاوت قرآن کریم به منظور آمادگی نوجوانان قاری در سطح ملی و بین‌المللی به‌شمار می‌رود.
وی در پایان با اشاره به مرحله نیمه نهایی شوق تلاوت با حضور 60 قاری نخبه که بهمن‌ماه در جزیره کیش برگزار شد، ابراز کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان پسر ۸ تا ۱۴ سال بوده که تاکنون در 18 استان و 21 شهر کشور اجرایی شده است.
مقدم‌کیا ادامه داد: در این طرح قرائت‌‌های اساتیدی از جمله مصطفی اسماعیل، منشاوی، عبدالباسط و شحات انور در اختیار داوطلبان قرار گرفته و در مجموع تلاوت‌های نوجوانان جمع‌آوری و داوری می‌شود.
وی بیان کرد: تمام نوجوانان پسر سنین ۸ تا ۱۴ سال می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی طرح ملی تلاوت به آدرس www.melitelavat.ir به‌صورت مجازی در این طرح ثبت‌نام کنند. 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۱۰ - ۱۶:۰۷
0
0
تماماً اخبار خراسان رضوی
خیلی خوب هست میتونید تمام شعبه ها و استان ها را تعطیل کرده و تنها به یک استان خراسان رضوی بسنده کنید
captcha