توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله حکیم به قاریان
کد خبر: 3483040
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله حکیم به قاریان

گروه فعالیت های قرآنی: اعضای کاروان شوق تلاوت صبح امروز ۲۳ اسفندماه با حضور در شهر نجف به دیدار آيت الله العظمى سيدمحمدسعيد حكيم از مراجع تقلید رفتند.

توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله حکیم به قاریان نوجوان ایرانی
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به عراق، اعضای کاروان شوق تلاوت صبح امروز ۲۳ اسفندماه به شهر نجف عزیمت کردند تا در این شهر ادامه برنامه ها را پیگیری کنند.
در یکی از این برنامه‌ها، اعضای کاروان شوق تلاوت با حضور در بیت آيت الله العظمى سيدمحمدسعيد حكيم با ایشان دیدار داشتند. در ابتدای این دیدار که صبح امروز صورت گرفت رسول سرمدی، قاری نوجوان مشهدی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.
در ادامه این دیدار حسین مقدمی‌کیا، مدیر اجرایی طرح ملی تلاوت، قرآنی نفیس و سینی منقش به نام علی ابن موسی الرضا(ع) را به ایشان تقدیم کرد.
در ادامه این دیدار حسن نجفی، مسئول امور بین‌الملل طرح ملی تلاوت به بیان توضیحاتی در مورد این طرح پرداخت. پس از آن نیز  آیت الله حکیم طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی به اعضای کاروان شوق تلاوت به بیان نکاتی اخلاقی و نیز توصیه‌هایی به قاریان نوجوان پرداخت.
وی در ادامه با اشاره به آیه «وننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمومنين»، گفت: خداوند متعال در این آیات می‌فرماید، بهترین نعمت کبرای الهی، قرآن است که خداوند خواسته، شما را در راه عبودیت و صفات حسنه به واسطه همین قرآن قرار دهد. چون خود، الرحمن الرحیم است؛ راه رحمت را برای شما فراهم خواهد کرد.
آیت الله حکیم در ادامه صحبت های خود خطاب به نوجوانان قاری حاضر در کاروان شوق تلاوت گفت: سعی کنید از این راهی که در برابر شما قرار گرفته شده است، استفاده کنید. امیدوارم در آینده نبز موفق شوید؛ چرا که راه درستی را در پیش گرفته‌اید.
وی افزود: باید سعی کرد تا از آیات قرآن به صورت عملی استفاده کرد. قاریانی هستند که تنها قرآن را قرائت یا حفظ می کنند، قرائت تنها فایده چندانی ندارد، البته که قرائت و حفظ مراتبی دارند، اما مرتبه مهمتر تدبر و عمل به قرآن کریم است.
آیت الله حکیم اذعان کرد: سعی کنید عمل به قرآن داشته باشید تا به همه چیز برسید، کسانی که به قرآن عمل نکنند راه ضرر را در پیش گرفته اند، خسران و ضرر از آن کسانی است که به قرآن عمل نمی‌کنند.
وی در بحش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوره مبارکه والعصر گفت: این سوره خلاصه قرآن است و مشخص می کند که کدام افراد دچار خسران و کدام افراد دچار فایده هستند اگر شما بخواهید در صراط سیر کنید، باید چهار آیه این سوره مبارکه را سرلوحه خود قرار دهید.
وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم در این مسیر باشید و در تدبر و عمل به قرآن کریم، مستمر باشید که نتیجه آن فلاح و رستگاری است. سعی کنید همه اینها در همه جوانب وجودی شما باشد.
در ادامه نیز برگزاری محفل انس با قرآن کریم و بازدید از مسجد کوفه در برنامه کاروان بود.
مطالب مرتبط
captcha