تلاوت‌هایی ماندگار در العتبة العباسیة + عکس و صوت
کد خبر: 3482602
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

تلاوت‌هایی ماندگار در العتبة العباسیة + عکس و صوت

گروه فعالیت های قرآنی: با پایان یافتن اولین روز مسابقات شوق تلاوت در کربلای معلی، محفل انس با قرآن با حضور قاریان نوجوان و یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین الملی قرآن (ایکنا) به عراق ، جمعه شب ۲۱ اسفند ماه و با پایان یافتن اولین روز مسابقات قرآن شوق تلاوت، حاضران در این مسابقات در محفل انس با قرآن به میزبانی عتبه عباسیه (ع) شرکت کردند.
در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد، سه نفر از شرکت‌کنندگان حاضر در مسابقات شوق تلاوت و یکی از قاریان جوان عراقی به تلاوت آیاتی از کلام الله وحی پرداختند.
همچنین پاسخگویی حنانه خلفی، حافظ نوجوان کشورمان به سوالات مجری این مراسم بخش دیگری از این محفل نورانی بود و در ادامه آن نیز گروه تواشیح شرکت‌کنندگان شهر تبریز در مسابقات شوف تلاوت به اجرای برنامه پرداخت.
پایان بخش این محفل نورانی تلاوت شورانگیز جواد پناهی، قاری بین المللی کشورمان بود که در آستانه شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) به تلاوت سوره مبارکه کوثر پرداخت و حاضران را به فیض رساند.
در این مراسم علاوه بر استقبال بی‌نظیر زایران عتبه عباسیه، برخی از چهره‌های قرآنی کشورمان همچون حجت‌الاسلام طباطبایی، رئیس جامعة‌القرآن و محمدحسین طباطبایی، نخبه قرآنی کشورمان و نیز رئیس دارالقرآن عتبه عباسیه حضور داشتند. استقبال بی‌نظیر زایران حرم حضرت ابوالفضل(ع) از این محفل انس با قرآن از حاشیه‌های جالب این محفل نورانی بود.
لذت بردن زایران از تلاوت قاریان ایرانی به حدی بود که در تشویق‌های خود بارها خواستار تکرار آیات تلاوت‌شده توسط قاریان ایرانی بودند. همچنین پس از پایان تلاوت جواد پناهی، قاری بین المللی کشورمان زایران عتبه عباسیه دور وی حلقه زده و به مصافحه با وی پرداختند.
از دیگر حواشی جالب این محفل نورانی قرار گرفتن حنانه خلفی و حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، دو نخبه حافظ کل قرآن از دو نسل مختلف بود. با همه این حواشی شب ۲۱ اسفندماه سال ۹۴ به شبی خاطره‌انگیز برای قاریان نوجوان، اعضای کاروان شوق تلاوت و زایران حرم حضرت عباس(ع) تبدیل شد.
دریافت صوت استاد محمدجواد پناهی


captcha