کلمه «الله» دارای صفات جمالیه، جلالیه و کمالیه خداوند
کد خبر: 3514998
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
پای تفسیر قرآن آیت الله شفیعی/ 5

کلمه «الله» دارای صفات جمالیه، جلالیه و کمالیه خداوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیت الله شفیعی با بیان اینکه بهترین اسمها برای خداوند کلمه شریفه الله است، گفت: کلمه الله نشانه برای ذات واجب الوجود خداوند است که تمام صفات کمال، جمال و جلال خاوند را دارد و هر اسمی در الله مندرج است به هین دلیل فرموده اند از کلمه الله جامع تر نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در شب پنجم از سومین دوره تفسیر قرآن که شامگاه گذشته 23 تیرماه برگزار شد، در تفسیر آیه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ»، گفت: اسم علامتی است که بر انسان همراه با احترام و تعظیم می گذارند اما کلمه نام در زبان فارسی این فایده را نمی رساند.

وی با بیان اینکه اسم علامت همراه با احترام است و همیشه برای اوج احترام به انسان اسم برای او می گذارند، ادامه داد: «باء» روی اسم بسم الله به معنای استعانت است که معنی یاری جستن را دارد.

آیت الله شفیعی گفت: بهترین اسمها برای خداوند کلمه شریفه الله است. کلمه الله نشانه برای ذات واجب الوجود خداوند است که تمام صفات کمال، جمال و جلال خاوند را دارد و هر اسمی در الله مندرج است به هین دلیل فرموده اند از کلمه الله جامع تر نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اسم عظیم همه نامهای خداوندی هستند که هر هزار نام خداوند را شامل می شود و اسم اعظم را تنها حضرت محمد(ص) و 14 معصوم(ع) می دانند.

وی با اشاره به اینکه ماهیت کلمه «الله» برای کسی قابل درک و فهم نیست، عنوان کرد: رحمانیت نعمت های عام خدا برای همه چه دشمن چه دوست است و رحیمیه نعمت های ویژه خدا است که بر مومنان خاص نازل می شود.

مطالب مرتبط
captcha