جلسه قرآن محمدجواد رضوان‌خواه؛ پسر در راه پدر + صوت و عکس
کد خبر: 3552202
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

جلسه قرآن محمدجواد رضوان‌خواه؛ پسر در راه پدر + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن محمدجواد رضوان‌خواه، قاری و مدرس قرآن کریم و فرزند پیشکسوت قرآنی، مصطفی رضوان‌خواه، که بخشی از جلسه هفتگی هیئت متوسلین به قمر بنی هاشم(ع) است، شب گذشته با حضور قاریان و حافظان برگزار شد.

پسر در راه پدر؛ متن قرآن، توصیف پیامبر(ص)+صوت و عکس

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  جلسه قرآن محمد جواد رضوان‌خواه، قاری و مدرس قرآن کریم و فرزند پیشکسوت قرآنی، مصطفی رضوان‌خواه، که بخشی از جلسه هفتگی هیئت متوسلین به قمر بنی هاشم(ع) است،  شب گذشته  17 آذر ماه با حضور قاریان و حافظان در خیابان پیروزی، خیابان زینتی افخم، نبش بلوار نیکنام برگزار شد.

 این جلسه قرآن از سال 1373 تا سال 1393  توسط مصطفی رضوان‌خواه از شاگردان استاد مولایی و استاد سید محمدحسن سیف، اداره می‌شد و از سال 1393 توسط محمدجواد رضوان‌خواه، اداره می‌شود.

پسر در راه پدر؛ متن قرآن، توصیف پیامبر(ص)+صوت و عکس

روش تدریس در این جلسه قرآن بدین صورت است که متناسب با سطح افراد، نکات لازم به آنها تذکر داده می‌شود. همچنین، افراد مستعد، تلاوت های قاریان مصری را تقلید کرده و در جلسه ارائه می‌دهند و رضوان‌خواه، نکات لازم، جهت ارتقای سطح تلاوت آنها را متذکر می‌شود.

رضوان‌خواه، در تحلیل تلاوت یکی از قاریان، به شرایطی که حرف راء مفخم خوانده می‌شود اشاره کرد و گفت: راء مفتوح و مضموم، راء ساکنه ماقبل مفتوح و مضموم، راء ساکنه ماقبل ساکن، ماقبل مفتوح و مضموم، راء ساکنه ماقبل الف وصل، راء ساکنه مابعد حروف استعلاء که در این شرایط حرف راء به صورت دهان عمودی و حجیم اداء می گردد.

پسر در راه پدر؛ متن قرآن، توصیف پیامبر(ص)+صوت و عکس

در پایان یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمدجواد رضوان‌خواه، چهارشنبه ها از ساعت 19 الی20:30 در خیابان پیروزی، خیابان زینتی افخم، نبش بلوار نیکنام برگزار می‌شود. همچنین، جلسه دیگر این قاری ممتاز و مدرس قرآن کریم، چهارشنبه ها از ساعت21 الی 24 در میدان قیام، کوچه  رستگار نژاد برگزار می‌شود.

همچنین در ادامه این هیئت قرآنی، که در شب شهادت امام حسن عسگری(ع) برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین مقصود‌علی به سخنرانی درباره جدایی ناپذیری قرآن و عترت پرداخت و گفت: قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدایی ندارند تا اینکه در کنار حوض کوثر محضر نبی خدا(ص) حاضر شوند. مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمودند این حدیث از اسرار شیعه است. این قرآن و عترت به نفی ابد از یکدیگر جدایی ندارند. در دوران غیبت اگر کسی ارتباط با قرآن داشته باشد می تواند به حجت خدا متصل شود.

پسر در راه پدر؛ متن قرآن، توصیف پیامبر(ص)+صوت و عکس

وی افزود: قرآن وقتی به خُلق پیامبر(ص) می‌رسد، می‌فرماید «إنک لعلی خُلُقٍ عظیم»،خلق عظیم پیامبر(ص) از کجاست؟ ما یک زیارتنامه با محوریت پیامبر(ص) نداریم. چون چه کسی می‌خواهد بیاید پیامبر(ص) را توصیف کند. معرِّف باید أجلی از معرَّف باشد و شان و حقیقت پیامبر(ص) آنقدر رفیع است که کسی از حضرات معصومین(ع) این قابلیت را ندارد که پیامبر(ص) را توصیف کند. لذا برخی از بزرگان قائل هستند که شاید متن قرآن، توصیف پیغمبر اکرم(ص) باشد، چون عصاره قرآن این است که ما را به توحید برساند. قرآنی که دنیا و مافیها را می‌گوید، متاعٌ قلیل، وقتی به پیامبر(ص) می‌رسد، می‌فرماید «إنک لعلی خلق عظیم».

در ادامه تلاوت های شب گذشته این جلسه قرآن و همچنین ابتهال حب الحسین(ع) شاهکار محمدجواد رضوان‌خواه در شب عاشورای 1391 ارائه می‌شود.
حب الحسین(ع) رضوان‌خواه
کد
دریافت
امین طربخواه
کد
دریافت
حمیدرضا خرم
کد
دریافت
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منتظر مولا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۲۰:۱۰
1
2
خداوند استاد گرانقدر حاج مصطفی رضوان خواه را غریق رحمت کرده و به فرزند برومندش توفیق مضاعف برای خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) عطا نماید.
حاتمي جو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۰۹:۵۸
1
2
به نام خدا
جناب محمدجواد رضوان خواه استادي بي بديل و جزء نوابغ قرآني كشور هستن كه با متانت خاص خودشون اصلا دنبال رقابت و در معرض نمايش گذاشتن خودشون نيستن
آرزوي سلامتي و توفيق روزافزون ايشان را مسئلت مي نمايم.
اميدوارم كه مسئولين قرآني كشور توجه بيشتري نسبت به اينگونه گوهرهاي گرانبهاء داشته باشند .
و من الله توفيق
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۱۴:۱۵
0
2
یادمه حاج آقا رضوان وقتی با موتور درب مسجد میرسید(مدتی آموزش قرآن در مسجد امام رضا میدان خراسان داشتند) مشغول ذکر بودن
ازشون که سوال می کردیم می گفتن رو موتور تا برسن سر کلاس نماز شبشون رو میخوندن
خدا رحمتشون کنه
captcha