جلسه تخصصی حفظ و قرائت «محمود نوروزی» در مسجد خلیل‌الله + صوت و عکس
کد خبر: 3553543
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

جلسه تخصصی حفظ و قرائت «محمود نوروزی» در مسجد خلیل‌الله + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم محمود نوروزی، حافظ بین‌المللی، در مسجد خلیل الله با حضور قاریان و حافظان از سنین مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم محمود نوروزی، حافظ بین‌المللی(نفر نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اندونزی)، در مسجد خلیل الله واقع در میدان هلال احمر، خیابان شهید آیت الله مدنی از ساعت 18 الی 20:30 با حضور قاریان و حافظان از سنین مختلف برگزار شد.

جلسه تخصصی حفظ و قرائت قرآن+صوت و عکس

در ابتدای جلسه، محمود نوروزی، آیاتی از ادامه درس جلسه از سوره مبارکه لقمان را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

روش اداره این جلسه به این صورت است که قاریان، متناسب با سطح تلاوت خود از تلاوت‌های قاریان مصری همچون منشاوی، عبدالباسط و مصطفی اسماعیل تقلید کرده و در جلسه ارائه می‌کنند.

همچنین، حافظان این جلسه قرآن، بصورت هفتگی قسمت معینی را تمرین و در جلسه ارائه می‌کنند. از تمایزات این جلسه با جلسات دیگر در سطح شهر تهران، می‌توان به حضور اکثریت حفاظ اشاره کرد؛ چرا که در بیشتر جلسات آموزش قرآن در مساجد و حسینیه‌ها، حفاظ کمتر دیده می‌شوند و بیشتر در موسسات قرآنی، حضور می‌یابند.

جلسه تخصصی حفظ و قرائت قرآن+صوت و عکس

محمود نوروزی که 15 سال است، جلسه‌داری می‌کند با ارائه لوح‌های فشرده آموزشی به قرآن‌آموزان و مطالبه تمرین زیاد در طول هفته و تمرین نفس به نفس در جلسه قرآن، شاگردان زیادی را تحویل جامعه قرآنی کشور داده است. از جمله شاگردان محمود نوروزی که در جامعة‌القرآن نیز با استفاده از هادی اسلامی و عباس مجلسی به فراگیری حفظ قرآن می‌پردازد، می‌توان به مهدی رستگار، نفر دوم استان تهران در مسابقات الحافظون، اشاره کرد که از سال 1392 حفظ قرآن را آغاز کرده و اکنون 20 جزء قرآن را کاملا مسلط، ارائه می‌کند.

جلسه تخصصی حفظ و قرائت قرآن+صوت و عکس

همچنین، این حافظ بین‌المللی به هر یک از اعضای جلسه که تمرین و ممارست قابل قبولی داشتند، هدایای نقدی اهدا می‌کرد.

یادآور می‌شود، جلسه تخصصی حفظ و قرائت قرآن محمود نوروزی، حافظ بین‌المللی در مسجد خلیل الله واقع در میدان هلال احمر، خیابان شهید آیت الله مدنی، دوشنبه‌ها(نیمه اول سال دو ساعت قبل از اذان مغرب و نیمه دوم سال پس از نماز مغرب و عشاء) برگزار می‌شود.

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha