مسجد هفت دخترون و هدیه استاد + عکس
کد خبر: 3554264
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

مسجد هفت دخترون و هدیه استاد + عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن علی مشعوف، قاری ممتاز و پیشکسوت قرآنی، شب گذشته 24 آذرماه باحضور قرآن آموزان، برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  جلسه قرآن علی مشعوف، قاری ممتاز و پیشکسوت قرآنی، شب گذشته 24 آذرماه با حضور قرآن آموزان، از ساعت 18 الی 20 در مسجد حجة بن الحسن(عج) واقع در خیابان سهروردی شمالی برگزار شد.

///مسجد هفت دخترون و هدیه استاد+عکس

این جلسه که از سال 1376 در روز ها چهارشنبه تشکیل شده است، اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه بصورت ترتیل و تحقیق پرداختند و علی مشعوف، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر میشد.

همچنین در پایان جلسه، علی مشعوف به فعالیت های قرآنی مسجد حجه بن الحسن(عج) از سال 1350 اشاره کرد وگفت: در این مسجد از سال 1350 استاد خستوان جلسات قرآنی داشتند و شاگردان بسیاری به جامعه قرآنی معرفی کردند.

همچنین آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این مسجد، جلسات تفسیر قرآن کریم داشتند و جمعیت عظیمی در جلسه تفسیر ایشان حضور پیدا می‌کردند.

مشعوف ادامه داد: تا اینکه در سال 1374، در این مسجد هیئت مکتب القرآن تاسیس شد و سید عباس میرداماد، در صبحهای جمعه، جلسه قرآن تشکیل دادند و با اسقبال جمعیت کثیری از مردم منطقه مواجه شد.

مشعوف با اشاره به شلوغ شدن جلسه صبح های جمعه تصریح کرد: به علت اینکه شاید برخی از قرآنیان، جمعه ها را برای استراحت و در کنار خانواده بودن قرار دادند، از سال 1376 تصمیم گرفتیم تا در روزهای چهارشنبه جلسه ای تشکیل دهیم و قرآنیان از فیض قرآن کریم، بیشترین استفاده را ببرند و الحمدلله طی این سالها قاریان و حافظان ممتازی، به جامعه قرآنی تحویل داده ایم.

///مسجد هفت دخترون و هدیه استاد+عکس

مشعوف در ادامه با توضیح اینکه فعالیت فرهنگی در منطقه 7 تهران، با وجود طیف های مختلف فرهنگی، بسیار دشوار است، گفت: ما به گونه ای کودک و نوجوان را جذب کرده ایم که مسجدی شوند؛ یعنی هم  در هیئت، هم جلسات قرآن و تفسیر و سخنرانی، همه شرکت می‌کنند.

علی مشعوف، علاوه بر شاگردی مرحوم استاد مولایی از شاگردان استاد محمدتقی مروت است که در مسجد لاله زار، چهلستون بازار، مسجدامام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) و همچنین مسجدی قدیمی بنام هفت دخترون واقع در خیابان سیروس که در آن جلسه، اساتیدی همچون محمود متقی پناه، احمد مرادی، رحیم آهور تربیت شدند، از مرحوم استاد مروت بهره زیادی برده است.

از جمله خاطراتی که مشعوف بازگو کرد، هدیه استاد مروت به وی بود که در این باره گفت: مرحوم استاد مروت، در یکی از جلسات مسجد هفت دخترون، بنده را خیلی تشویق کردند و بعنوان هدیه تلاوت سوره نحل مرحوم مصطفی اسماعیل را به من دادند تا تقلید کنم. من به استاد عرض کردم که زیاد تقلید کردن را دوست ندارم و استاد به بنده گفتند که فقط تلاوت را گوش بده و از آن در تلاوت خود استفاده کن.

///مسجد هفت دخترون و هدیه استاد+عکس

یادآور می‌شود، جلسه قرآن، قاری ممتاز و پیشکسوت قرآنی، چهارشنبه ها، باحضور قرآن آموزان، از ساعت 18الی 20 در مسجد حجه بن الحسن(عج) واقع در خیابان سهروردی شمالی برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
captcha