30 روز محفل باشکوه قرآنی همراه با جایزه در شادآباد+صوت وعکس
کد خبر: 3613529
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

30 روز محفل باشکوه قرآنی همراه با جایزه در شادآباد+صوت وعکس

گروه جلسات و محافل: همزمان با آخرین روز ماه مبارک رمضان، مراسم باشکوه جزءخوانی قرآن کریم، بعد از نماز ظهر و عصر با حضور نصرت الله(عارف) حسینی، قاری ممتاز و مجری سیمای ملی در مسجد جامع حسینی شادآباد برگزار شد و در پایان جلسه از کوچکترین قاری مراسم جزءخوانی امسال تا مسن ترین قاری هدایایی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، روزگذشته، چهارم تیرماه، همزمان با آخرین روز ماه مبارک رمضان، مراسم باشکوه جزءخوانی قرآن کریم، بعد از نماز ظهر و عصر با حضور نصرت الله(عارف) حسینی، قاری ممتاز و مجری سیمای ملی در مسجد جامع حسینی شادآباد واقع در خیابان شهید شهسواری، خیابان شهید سلیمانی شرقی برگزار شد.

نشود///30 روز محفل باشکوه قرآنی همراه با جایزه در شادآباد+صوت وعکس

در ابتدای این مراسم، عارف حسینی از ابتدای جزء30 قرآن کریم شروع به تلاوت کرد و جمعیت حاضر در مسجد، به همخوانی با این قاری ممتاز پرداختند. در این مراسم جزءخوانی، روزانه برگه های امتیاز میان مردم پخش و در پایان ماه مبارک رمضان به قید قرعه جوایزی شامل کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس و ... اهدا گردید.

پس از تلاوت چند صفحه از جزء30 توسط عارف حسینی، اعضای جلسه به ترتیب در جایگاه حاضر شده و هرکدام یک سوره را به شیوه ترتیل و یا تحقیق تلاوت کردند و نصرت الله عارف حسینی، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر می‌شد. همچنین در خلال تلاوت ها، سوالاتی از مفاهیم قرآن کریم مطرح می‌شد و به بهترین و کامل ترین پاسخ ها جوایزی اهدا می‌گردید.

نشود///30 روز محفل باشکوه قرآنی همراه با جایزه در شادآباد+صوت وعکس

حسینی در ادامه از محمدحسین سبزعلی، پیشکسوت قرآنی که سال‌ها این مراسم را اداره می‌کردند، یاد کرد. همچنین ابراز داشت با توجه به سفرهایی که در مناطق مختلف داشته است، این مسجد قرآنی در کل کشور نمونه است.

در ادامه، جزءخوانی توسط حسینی ادامه پیدا کرد. سپس سیدجمال الدین‌حسینی، امام جماعت مسجد ضمن شکرگزاری از خداوند متعال برای کسب توفیقات بیشتر برای حاضران در جلسه، از امام خمینی(ره) یادی کرد و تمام این جلسات قرآنی را مرهون زحمات امام راحل(ره) و نهضت ایشان در سال ۱۳۵۷ دانست.  همچنین، حجت الاسلام حسینی با توجه به استقبال پرشور بانوان از این مراسم، به آنها وعده داد تا در طول سال، کلاس های تخصصی آموزش قران کریم ویژه بانوان در مسجد برپا شود.

نشود///30 روز محفل باشکوه قرآنی همراه با جایزه در شادآباد+صوت وعکس

پس از اتمام جزءخوانی قرآن کریم، به کودکان و نوجوانان حاضر در مسجد و خادمان این جلسه که در برگزاری این جلسه نقش بسزایی داشتند، تشکر و قدردانی به عمل آمد و به هرکدام متناسب با سنشان، هدیه ای اهدا شد.

در این مراسم جزءخوانی، از ابتدای ماه مبارک رمضان تا روز 30 ماه مبارک، 15 هزار برگه امتیاز توزیع و میان این 15 هزار برگه، قرعه کشی صورت گرفت. همچنین، استقبال باشکوه بانوان از طرح های مفاهیم و مطرح کردن سوالات قرآنی توسط عارف حسینی، بسیار بالا بود تا جایی که روزانه پاسخ بانوان به هرسوال به 100 پاسخ می‌رسید که میان این 100 پاسخ، به پاسخ های صحیح به قید قرعه جوایزی اهدا گردید. در مناسبت های مختلف این مراسم جزءخوانی همچون میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی(ع)، از قاریان بین المللی و ممتاز همچون مهدی غلامنژاد و مجتبی دلفانی نیز دعوت به عمل آمده و این قاریان آستان قرآن کریم در این مسجد به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخته اند.

نشود///30 روز محفل باشکوه قرآنی همراه با جایزه در شادآباد+صوت وعکس

در پایان یادآور می‌شود، نصرت الله عارف حسینی، روز های دوشنبه پس از نماز مغرب و عشا در طول سال، در این مسجد، کلاس تخصصی آموزش قران کریم برگزار می‌کند. همچنین، روز های چهارشنبه احمد حصیب، مدیر دارالقرآن مسجد جامع حسینی شادآباد کلاس عمومی آموزش قران کریم از مبتدی تا پیشرفته را اداره می‌کند.

در ادامه جمعخوانی قصارالسور قرآن کریم ارائه می‌شود.

کد
دریافت

captcha