چهارمین همایش هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی مازندران برگزار شد
کد خبر: 3627261
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

چهارمین همایش هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی مازندران برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: چهارمین همایش هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی مازندران در شهرستان قائم‌شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به همت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت مازندران، چهارمین همایش هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی مازندران روز 11 مردادماه به میزبانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قمر بنی‌هاشم(ع) شهرستان قائم‌شهر برگزار شد.

این همایش با حضور بیش از پنجاه مدیر برتر مؤسسات قرآنی استان از ساعت 9 و با تلاوت قرآن کریم توسط ادیانی، قاری ممتاز قرآن کریم آغاز شد و با گزارش بازرس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت مازندران جناب ولی پور ادامه یافت که گزارش عملکرد اتحادیه را افتخاری‌منش، رئیس هیئت مدیره به اطلاع مدیران ارزشمند قرآن و عترت رساند.

همچنین، در ادامه، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در مورد برگزاری جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات گفت: جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات که دستور آن رسیدگی به انجام ادغام در استان‌ها بود، روز شنبه گذشته برگزار شد که در آن جلسه به طور مفصل به طرح مشکلات مؤسسات پرداخته شد.

محمدی در مورد مشکلات مؤسسات نیز گفت: ما چند مشکل جدی در مسیر انجام ادغام داشتیم که مهم‌ترین آن‌ها بحث مؤسساتی بود که پروانه آن‌ها تمدید نشده و یا اینکه مؤسساتی که موافقت اصولی و شماره ثبت دارند اما برای آن‌ها پروانه صادر نشده است.

تعیین تکلیف سه گروه از مؤسسات جهت شرکت در مجمع اتحادیه کشوری

وی همچنین، با اشاره به گروه مؤسساتی که در مجمع به مشکل برخورده‌اند، عنوان کرد: گروه سومی که تشکیل پرونده داده و پرونده آن‌ها کامل شده است اما موافقت اصولی و ثبت صادر نشده و یا موافقت اصولی صادر ولی ثبت نشده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه این سه گروه از مؤسسات در مجمع عمومی کشوری اتحادیه مدغم به مشکل بر می‌خوردند، گفت: این سه گروه اصلی مؤسساتی بودند که باید برای حضور در مجمع عمومی تعیین تکلیف می‌شدند.

وی در مورد دیگر مؤسسات نیز اظهار کرد: همچنین ما مؤسساتی داریم که فعالیت قرآنی دارند ولی در قالب مؤسسات فرهنگی ثبت شده‌اند و یا اینکه در قالب مؤسسات خیریه از وزارت کشور مجوز دارند.

موافقت شرکت مؤسسات دارای شماره ثبت

محمدی در مورد شرکت دو گروه اول در مجمع عمومی کشوری اتحادیه مدغم، گفت: در مورد دو گروه اول یعنی مؤسساتی که پروانه آن‌ها تمدید نشده و یا شماره ثبت دارند ولی پروانه آن‌ها صادر نشده است می‌توانند بدون اخذ پروانه و یا تمدید در مجمع عمومی شرکت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در خصوص موسساتی که شماره ثبت نیز ندارند، افزود: در ارتباط با گروه سوم که شماره ثبت هم ندارند در اسرع وقت پرونده‌های آنان از سوی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات جمع آوری شده و در جلسه هیئت مطرح می‌گردد تا بتوانند در صورت گرفتن شماره ثبت در مجامع عمومی شرکت کنند همچنین مؤسسات فرهنگی و مؤسساتی که از وزارت کشور و یا سازمان‌های دیگری که غیر از هییئت رسیدگی به امور مؤسسات مجوز دارند به صورت خاص در کمیته اجرایی ادغام مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا اگر فعالیت قرآنی و سبقه قرآنی آن‌ها به اثبات برسد اجازه داشته باشند در مجامع عمومی شرکت و به آن‌ها مهلتی داده شود تا از هییت رسیدگی به امور مؤسسات مجوز أخذ کنند.

اضافه شدن دو نفر به کمیته مرکزی ادغام اتحادیه‌های استان

محمدی همچنین، در مورد کمیته نظارت بر روند ادغام نیز افزود: در اراتباط با نحوه برگزاری مجامع عمومی در استان‌ها و هسته و نهادی که اجرای این امر را بر عهده دارد همان کمیته قبلی که دو نماینده اتحادیه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی به عنوان نماینده هیئت و مرضی‌الطرفین بود با تکمیل اعضا که با اضافه شدن دو عضو از جمله معاونت وزارت ارشاد و دبیر هیئت رسیدگی کمیته مرکزی تشکیل خواهد شد و این کمیته به ریاست معاونت وزارت قرآن و عترت ارشاد امر تولیت بر روند ادغام بر استان‌ها را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: کمیته‌های چهار نفره استان‌ها هم دنباله‌های استانی این کمیته مرکزی و یا کمیته‌های متناظر استانی که زیر نظر کمیته اصلی هستند که فعالیت خواهند داشت.

پیگیری جدی مدیران مؤسساتی که شماره ثبت ندارند

مدیر‌عامل اتحادیه تشکل های قرآنی کشور با اشاره به حل شدن مشکل مؤسسات بدون اخذ و یا تمدید پروانه و شرکت آن‌ها در مجمع ادامه داد: مشکل حضور مؤسسات بدون اینکه نیاز به أخذ و یا تمدید پروانه باشد حل شده ولی تعدادی از موسساتی را داریم که تشکیل پرونده دادند و پرونده‌های آنان نیز کامل است ولی شماره ثبت ندارند یعنی این پرونده در هیئت مطرح نشده و نامه برای ثبت به آن‌ها داده نشده است که ما این مؤسسات را باید کمک کنیم و خودشان نیز پیگیری جدی داشته باشند که ادارات ارشاد و سازمان تبلیغات پرونده‌های این‌ها در اسرع وقت و خارج از نوبت هیئت رسیدگی کند.

در پایان، محمدرضا پیرزاد، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت مازندران نیز طی سخنانی با قدردانی از مدیران مؤسسات قرآن و عترت مازندران و تقدیر از زحمات بدون مزد و منت این عزیزان در راستای خدمت به جامعه قرآنی و آحاد ملت، علاوه بر دعوت در شرکت همه جانبه و پر شور در انتخابات مدغم مازندران که قرار است نوزدهم مردادماه در سازمان تبلیغات استان برگزار شود، با بیان اینکه شما عزیزان سال‌هاست که فرمایش رهبری انقلاب حضرت امام خامنه‌ای آتش به اختیار هستید و لازمه این حرکت و پیشرفت وحدت بین مدیران همه مؤسسات چه موسسات تخت پوشش ارشاد و چه موسسات سازمان تبلیغات و حضور فعال در شورای توسعه قرآن استان است.

وی در ادامه، به دستاوردهای موفق مدیران قرآنی استان اشاره کرد و از اعضای شورای قرآن استان تقاضای مساعدت بیشتر در دریافت بودجه های قرآنی استان شد.

مدیر‌عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت مازندران همچنین، خواستار نقش بیشتر موسسات قرآنی در پیشرفت و پیشبرد امور قرآنی در سطح استان شد و با بیان اینکه همه هم و غم ما این است که سطح مالی مؤسسات باید رو به جلو باشد، پیشنهاداتی را نیز به مدیران مطرح کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، از همه مدیران ارزشمند قرآنی استان تقدیر شد که این تقدیر نامه با حضور علوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم‌شهر، محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های کشور و پیرزاد، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت مازندران به ایشان اعطا شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۵:۵۹
0
0
برپایی مراسم هم اندیشی موجب ارتقاء و بهتر شدن موضوع می‌شود
captcha