تشکیل اتحادیه مدغم در گلستان/ اعضای هئیت مدیره و بازرسی معین شدند
کد خبر: 3629252
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

تشکیل اتحادیه مدغم در گلستان/ اعضای هئیت مدیره و بازرسی معین شدند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: براساس تشکیل مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی، قرآن و عترت استان گلستان طی روز گذشته، 20 مردادماه اعضای هیئت مدیره و بازرسی آن مشخص شدند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجمع عمومی به منظور تشکیل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی، قرآن و عترت استان گلستان، جمعه، 20 مردادماه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
این جلسه که در راستای تشکیل اتحادیه مدغم و با حضور اعضای اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و با همراهی 45 مؤسسه عضو این دو اتحادیه برگزار شد، همراه با توزیع کتابچه‌ای متشکل از رزومه‌های 12 کاندیدای هیئت مدیره و پنج کاندیدای هیئت بازرسی بود میان حاضران در جلسه، تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه پالیزی، مسئول دفتر ترویج قرآن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به حاضران در جلسه خیر مقدم گفت و در ادامه سیدمصطفی حسینی‌واعظ، رئیس اداره قرآن تبلیغات اسلامی استان درباره  اهداف این مجمع به بیان نکاتی پرداخت.  
سپس حجت‌الاسلام فضیلت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حجت‌الاسلام سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان سخنرانی کردند. همچنین این جلسه با حضور مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی و حسن محمدی،  مدیرعامل اتحادیه مؤسسات تشکل‌های قرآن و عترت همراه بود.
در ادامه رأی‌گیری مکتوب در زمینه انتخاب هیئت رئیسه انجام شد و هیئت رئیسه مستقر  و مدیریت جلسه را برعهده گرفت سپس در خصوص اساسنامه اتحادیه مدغم بحث و تبادل نظر شد و در پایان رأی‌گیری انجام شد.
سپس کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسی به مدت کوتاهی به بیان اهداف و رزومه‌ای از فعالیت‌های خود پرداختند و سپس رأی‌گیری مکتوب انجام شد. در ادامه سیدمرتضی حسینی امین، سیدمحمد حسنیی واعظ، آمنه افتخارالدین، محترم قلی‌پور و تاج‌محمد قریشی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و فاطمه کریمی، علی‌اصغر زنگنه به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.
براساس گزارش ایکنا، سیدنفیسه حسینی واعظ، سیدسکینه موسوی، سمیه حق پرست به عنوان اعضای اصلی هیئت بازرسی و یک نفر نیز با حداکثر آراء به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین این انتخابات برای مدت سه سال انجام گرفت.
گفتنی است؛ استان گلستان از مناطق مرزی است که بیش از 45 درصد جمعیت آن را اهل تسنن تشکیل می‌دهد که این مجمع بدون تنش و با همدلی و با حضور مدیران مؤسسات قرآنی اهل سنت و شیعه در کنار هم تشکیل شد که برخی از آنها نیز به هیئت مدیره راه پیدا کردند.
مطالب مرتبط
captcha