کد خبر: 1293202
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
رضوی‌مهر خبر داد

تشكيل دبيرخانه دائمی وقف در قم

نماينده سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در حوزه‌های علميه اظهار کرد طی برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته و پيشنهادهای ارائه شده، دبيرخانه دائمی سنت وقف در كشور داير می‌شود.



به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجلال رضوی‌مهر، نماينده سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در حوزه‌های علميه امروز، دوم مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طی ديداری كه با مديركل اوقاف و امور خيريه استان كرمانشاه داشتيم، پيشنهاد داديم تا دبيرخانه دائمی سنت وقت به منظور توسعه هر چه بيشتر اين اقدام خداپسندانه تشكيل شود.


وی عنوان کرد: نظر مدير حوزه‌های علميه و همچنين نماينده مقام معظم رهبری در حوزه‌های علميه بر اين است تا موقوفات حوزه‌ها احيا شود و بايد با ظرفيت‌های موجود اين موقوفات را احيا كنيم.


نماينده سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در حوزه‌های علميه با اشاره به موقوفات عظيم حوزه‌ها گفت: اين موقوفات موجب استقلال حوزه‌ها می‌شود و چند روز پيش هم موقوفه عظيمی توسط آيت‌الله جليل‌وند در استان كرمانشاه وقف حوزه‌های علميه شد.


رضوی‌مهر در ادامه با بيان اينكه بايد موضوع وقف ترويج شده و فرهنگ‌سازی صورت گيرد، گفت: همزمان با هفته وقف دومين نشست هم‌انديشی وقف به ميزبانی استان كرمانشاه برگزار می‌شود كه انديشمندان داخلی و خارجی در آن حضور خواهند داشت.


وی گفت: اميد است اين هم‌انديشی بتواند در ترويج فرهنگ وقف در جامعه اثرگذار بوده و روز به روز اين سنت حسنه در كشور ترويج شود.


نماينده سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در حوزه‌های علميه بيان کرد: برای برگزاری اين هم‌انديشی مهم چندين پيش جلسه برگزار می‌شود كه نخستين پيش جلسه در استان قم برگزار و مقدمات كار فراهم شده است.

captcha