به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، حجتالاسلام سيدمحمدجواد ركنی، امام جمعه بندرلنگه امروز، پنجم آبان در ديدار با اعضای هيئت رئيسه و كاركنان دانشگاه آزاد بندرلنگه گفت: سياست نبايد مقدم بر علم باشد؛ زيرا هرچه انسان علم بيشتری كسب كند خشيتش به خداوند بيشتر میشود.
وی بيان كرد: در مسئله علم و دانش بايد تزكيه سرلوحه كار قرار بگيرد، زيرا اگر تزكيه وجود نداشته باشد آرامش به وجود نمیآيد و اگر آرامش نباشد پيشرفتی حاصل نمیشود.
امام جمعه بندرلنگه همچنين با تأكيد بر حفظ شئونات اسلامی در دانشگاهها توجه به مسائل اخلاقی و حفظ حجاب و پوشش مناسب برای آقايان و بانوان را امری واجب دانست و افزود: در دانشگاه نبايد سياست از علم پيشی بگيرد و ذهنيت بايد حول محور مسائل علمی باشد.
ركنی دانشجويان را امانتی دانست كه در دست مسئولان دانشگاه قرار دارد به همين جهت نيز مسئولان بايد پای مسئوليت خود بايستند و شانه خالی نكنند و باعث سلب اعتماد مردم نشوند.
در ادامه عبدالله دن، رئيس دانشگاه آزاد واحد بندرلنگه نيز فروتنی را از امتيازات علماندوزی دانست و افزود: هرچه علم بيشتری داشته باشيم خشيت ما به خداوند بيشتر میشود و هرچه بیشتر در راه علم قدم برداشته شود فروتنی نيز بايد بيشتر شود.
وی به جذب دانشجو در اولين رشته كارشناسی ارشد رشته تحقيقات آموزشی اشاره و خاطرنشان كرد: زيربنای هر دانشگاهی تصويب رشتههای جديد است و ما تمام تلاش خود را جهت ارتقای توسعه تحصيلات تكميلی در اين دانشگاه انجام خواهيم داد.