کد خبر: 1308632
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
امام جمعه بندرلنگه

سياست نبايد مقدم بر علم باشد

در دانشگاه نبايد سياست از علم پيشی بگيرد بلكه ذهنيت‌ها بايد حول محور مسائل علمی در فضای دانشگاه باشد، هرچه انسان علم بيشتری كسب كند خشيتش به خداوند بيشتر می‌شود.



به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام سيدمحمدجواد ركنی، امام جمعه بندرلنگه امروز، پنجم آبان در ديدار با اعضای هيئت رئيسه و كاركنان دانشگاه آزاد بندرلنگه گفت: سياست نبايد مقدم بر علم باشد؛ زيرا هرچه انسان علم بيشتری كسب كند خشيتش به خداوند بيشتر می‌‌شود.


وی بيان كرد: در مسئله علم و دانش بايد تزكيه سرلوحه كار قرار بگيرد، زيرا اگر تزكيه وجود نداشته باشد آرامش به وجود نمی‌آيد و اگر آرامش نباشد پيشرفتی حاصل نمی‌شود.


امام جمعه بندرلنگه همچنين با تأكيد بر حفظ شئونات اسلامی در دانشگاه‌ها توجه به مسائل اخلاقی و حفظ حجاب و پوشش مناسب برای آقايان و بانوان را امری واجب دانست و افزود: در دانشگاه نبايد سياست از علم پيشی بگيرد و ذهنيت بايد حول محور مسائل علمی باشد.


ركنی دانشجويان را امانتی دانست كه در دست مسئولان دانشگاه قرار دارد به همين جهت نيز مسئولان بايد پای مسئوليت خود بايستند و شانه خالی نكنند و باعث سلب اعتماد مردم نشوند.


در ادامه عبدالله دن، رئيس دانشگاه آزاد واحد بندرلنگه نيز فروتنی را از امتيازات علم‌اندوزی دانست و افزود: هرچه علم بيشتری داشته باشيم خشيت ما به خداوند بيشتر می‌شود و هرچه بیشتر در راه علم قدم برداشته شود فروتنی نيز بايد بيشتر شود.


وی به جذب دانشجو در اولين رشته كارشناسی ارشد رشته تحقيقات آموزشی اشاره و خاطرنشان كرد: زيربنای هر دانشگاهی تصويب رشته‌های جديد است و ما تمام تلاش خود را جهت ارتقای توسعه تحصيلات تكميلی در اين دانشگاه انجام خواهيم داد.

captcha