نادعلی قربانی گنجی، كارشناس فرهنگی اداره تبليغات اسلامی بابل در گفتوگو با خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه مازندران، نمايندگی بابل با اشاره به برگزاری 49 گفتمان دينی در سال تحصيلی 92 -93، گفت: همزمان با آغاز ماه عزاداری سيد و سالار شهيدان و در راستای ترويج فرهنگ عاشورايی و حسينی در بين نوجوانان و جوانان تعداد 35 گفتمان دينی در سطح مدارس و حوزههای علميه بابل برگزار میشود.
وی با اشاره به ميزبانان برگزاری اين گفتمانها، افزود: مدارس اسوه، فهيما، صبوری، هدی، پورنگ، هنرستان نوشيروانی و حوزه علميه عصمتيه و جامعةالزهرا(س) از جمله مراكزی هستند كه گفتمانهای دينی در آن برگزار میشود.
قربانیگنجی ضمن اشاره به موضوعات مورد بحث در اين گفتمانها، تصريح كرد: بررسی آسيبهای وارده به فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسينی، علل ظهور فرقه ضاله، هويت دينی و ملی، تاخر فرهنگی در استفاده از تكنولوژی روز، زيباشناسی حجاب، اشاع غربزدگی و كمرنگكردن هويت دينی و ملی، سبك زندگی اسلامی، جنگ نرم و حجاب و عفاف از جمله موضوعات مورد بررسی در اين گفتمانها است.
كارشناس فرهنگی اداره تبليغات اسلامی بابل كارشناسان و سخنرانان اين گفتمانها را هدايتنياء، اميری، مصطفی احمدعلینژاد، حجتالاسلام والمسلمين حسينی، رضا متولی، امير يوسفيان، حجتالاسلام صفدر محمدی و رمضانی از استادان و كارشناسان برجسته دينی و مذهبی عنوان كرد.
قربانی گنجی با اشاره به برگزاری گفتمانهای متعدد در هفته ولايت، خاطرنشان كرد: ولايت و غدير، امامت و غدير، سبك زندگی اسلامی و سيره علمی و عملی حضرت علی(ع) از جمله موضعاتی بوده كه در مؤسسه قرآنی هدی، كانون آفرينش، هنرستان نوشيروانی و مدارس اسوه و علامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.