سیر تاریخی ساخت مرقد امام حسین‌(ع) در نمایشگاه کربلا
کد خبر: 1311874
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴

سیر تاریخی ساخت مرقد امام حسین‌(ع) در نمایشگاه کربلا

گروه بین‌الملل: نمایشگاه سیر تاریخی و مراحل ساخت مرقد امام حسین(ع) دیروز، 14 آبان، به همت تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلای معلی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی تولیت آستان حسینی،  این نمایشگاه با حضور شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی آستان مقدس حسینی، سیدافضل الشامی، معاون وی و اعضای شورای اداری و تعدادی از مسئولان این آستان افتتاح شد.
در این نمایشگاه که در منطقه بین‌الحرمین برگزار شده، مراحل ساخت مرقد مطهر امام حسین(ع) از ابتدا تا به امروز به تصویر کشیده شده است و نمایشگاه در طول ماه محرم دایر خواهد بود.
سعید زمیزم، مدیر این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه در سه بخش برگزار شده که نخستین بخش آن به تاریخچه مراحل ساخت مرقد امام حسین(ع) از زمان شهادت تا به امروز و روند تخریب این مکان مقدس اختصاص یافته است.
زمیزم در ادامه افزود: بخش دوم نمایشگاه نیز با عنوان «قمر بنی هاشم؛ شمشیر برنده» به سیره حضرت عباس(ع)، قهرمانی‌ها، شجاعت، جهاد و مبارزه آن حضرت اختصاص یافته است.
زمیزم خاطرنشان کرد: بخش سوم نمایشگاه نیز با عنوان «زنان همراه امام حسین(ع)» به مطالبی درباره 20 تن از زنانی که مواضع افتخارآفرینی را در قبال امام حسین(ع) در زمان اعلام انقلاب حسینی یا در حین این انقلاب و پس از شهادت آن حضرت اتخاذ کردند، اختصاص یافته است.
به گفته وی، این بخش از نمایشگاه با استناد به منابع دقیق و مستند و کتب مورد تأیید اسلامی برای علاقمندان دایر شده است.

captcha