عرضه 500 عنوان کتاب از ایران در نمایشگاه کربلا
کد خبر: 3801729
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

عرضه 500 عنوان کتاب از ایران در نمایشگاه کربلا

گروه بین‌الملل ـ رایزنی فرهنگی ایران در بغداد با 500 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف دینی، تاریخی، ادبیات فارسی، انقلاب اسلامی و ایران‌شناسی در پانزدهمین نمایشگاه کتاب کربلا حضور یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در عراق؛ پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا با حضور ناشرانی از ایران و به همت آستان‌ مقدس حسینی و آستان مقدس عباسی برگزار شده است.

این نمایشگاه با حضور شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی و متولی آستان حسینی و مشارکت 140 مرکز انتشاراتی از 8 کشور عراق، آمریکا، لبنان، تونس، مصر، سوریه، اردن و جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

این نمایشگاه در چارچوب فعالیت‌های فرهنگی جشنواره بین‌المللی بهار شهادت برگزار شده و تنوع آثار و تولیدات فرهنگی برای قشرهای مختلف جامعه اعم از کودکان، خانواده، نخبگان فرهنگی مراکز آکادمیک و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه از وجوه تمایز این دوره از نمایشگاه در قیاس با دوره‌های قبل آن است.

جشنواره بین‌المللی «بهارشهادت» هر ساله به مناسبت اعیاد شعبانیه و به همت دو آستان مقدس حسینی و عباسی در کربلا برگزار می‌شود و محافل انس با قرآن، جلسات پژوهشی، شب شعر، محافل ادبی، فعالیت‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

رایزنی فرهنگی ایران نیز با 500 عنوان کتاب در حوزه‌های ایران‌شناسی وهنر (عکس، نقاشی، مینیاتورو نقاشی‌های استاد فرشچیان)، زبان و ادبیات فارسی (اشعار شعرای مختلف ایران با ترجمه عربی)، کتاب‌های دینی و تاریخی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و زندگینامه امام(ره) به زبان عربی، کتاب‌های انقلاب اسلامی، معرفی اماکن تاریخی و گردشگری شهرهای مختلف ایران به زبان عربی مشارکت دارد.

این نمایشگاه از روز شنبه 17 فروردین آغاز شده است و تا 10 روز ادامه خواهد داشت. غرفه رایزنی فرهنگی در فضایی مناسب مورد استقبال اهالی فرهنگ ، علما، استادان دانشگاه و عموم مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha