«نمایشگاه مهر ایران» در دانشگاه قرقیزستان برپا شد
کد خبر: 1343707
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰

«نمایشگاه مهر ایران» در دانشگاه قرقیزستان برپا شد

شعب خارجی: نمایشگاه مهر ایران روزدوشنبه،25آذر، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه اسلاویانی قرقیزستان دراین دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، نجفی، سفیر ایران در قرقیزستان،  به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت، ارتقاء آگاهی ها نسبت به ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری یکدیگر تأکید کرد و نقش نخبگان، اندیشمندان، مراکز علمی و آموزشی را در این راستا حائز اهمیت دانست.
وی با اشاره به روند رو به رشد روابط دو کشور درعرصه‌های مختلف، افزایش تعاملات علمی، فرهنگی و مراودات دانشجویان با یکدیگر را با اهمیت خواند.
نیفادیف، رئیس دانشگاه اسلوویانی نیز با تمجید از تاریخ و فرهنگ غنی ایران و ابراز خرسندی از روابط دوستانه ایران و قرقیزستان، استفاده از تجربیات و پیشرفت‌های ایران را مهم شمرد.
وی همچنین با اشاره به موضوعات موجود در دستور کارهمکاری دانشگاه اسلوویانی با طرف ایرانی، تبادل هیئت‌های علمی و دانشجوئی را مورد تأکید قرارداد.
یادآوری می‌شود، نمایشگاه مهر ایران  با هدف افزایش شناخت دانشجویان و سایر علاقمندان بر پا شد و  صنایع دستی، تصاویری از جاذبه های گردشگری، بناهای تاریخی، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری  در این نمایشگاه به نمایش درآمد.

 

captcha