داود میرزاییمقدم، مدیرکل دفتر مطالعات و رصد فرهنگی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: دفتر مطالعات و رصد فرهنگی معاونت پژوهشی از زمان تأسیس تاکنون انجام طرحهای مطالعاتی را با همکاری استانها و با هدف استفاده از ظرفیتها و استعدادهای پژوهشی و دینی، در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: تعیین اولویتهای پژوهشی از اصول استراتژیک رهبری در هر ساختار پژوهشی است و کمبود منابع مالی سدی مستحکم برای رسیدن به اهداف پژوهشی است که امسال برای مقابله با این مشکل قرار شده است 3 درصد از بودجه سازمانها به امور پژوهشی تعلق پیدا کند.
مدیرکل دفتر مطالعات و رصد فرهنگی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: اولین پژوهش، رصد تهاجمات استراتژیک در عرصه جنگ نرم علیه ایران از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و در استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده است و این دفتر از طرحهای پژوهشی و ابتکاری در بخشهای مختلف فرهنگی که بتواند تاثیر بسزایی در برنامههای سازمان تبلیغات اسلامی در بخش فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشد، حمایت میکند.
میرزاییمقدم خاطرنشان کرد: تا سال ۱۳۹۱ دستگاهها و نهادهای دولتی نیم تا سه درصد از بودجههای خود را به امور پژوهشی اختصاص میدادند که این امر در سال 92 این نیم درصد به یک درصد افزایش یافت و گاه تا ۳ درصد افزایش پیدا میکرد.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی برای رسیدن به هدف رصد فرهنگی و دینی برنامههای خود مجبور به انجام مهندسی معکوس پژوهشی در استانها شده است و سعی دارد با تسهیل در امر پژوهش و رصد فرهنگی نتایج بهتری را جذب و معضلات پیشرو را به سرعت مرتفع کند.