سطح‌بندی مدارس قرآن زمینه‌ساز ورود آموزش این کتاب الهی به حوزه تخصصی‌ است
کد خبر: 1351360
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
حجت‌الاسلام موسوی:

سطح‌بندی مدارس قرآن زمینه‌ساز ورود آموزش این کتاب الهی به حوزه تخصصی‌ است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان با اشاره به فعالیت مدارس قرآن گفت: سطح‌بندی مدارس قرآن مانند مقاطع مختلف آموزش و پرورش می‌تواند آموزش قرآن در جامعه را هدفمند و تخصصی‌تر از قبل نماید.


حجت‌الاسلام موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با بیان اینکه مؤسسات قرآنی نیازمند نگاه ویژه و حمایت مسئولان هستند، گفت: ادامه روند فعلی، مؤسسات قرآنی شهرستان را با مشکلات بسیار زیادی برای ادامه حیات و انجام فعالیت‌های قرآنی مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی است، افزود: نباید به گونه‌ای با مؤسسات قرآنی برخورد کرد که این مؤسسات خود را در میان جنگ نرم دشمن و در عرصه فعالیت قرآنی تنها ببینند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی نیز باید از انجام حرکت‌های موازی خودداری کنند، اظهار کرد: اتحاد و هماهنگی بین مؤسسات قرآنی نیز می‌تواند این مؤسسات را در پیشبرد اهداف قرآنی و همچنین ارائه خدمات قرآنی در سطح استان موفق کند.

وی با اشاره به اینکه چهار مؤسسه قرآنی فعال در شهرستان دلفان وجود دارد تأکید کرد: سطح‌بندی مدارس قرآن به مانند مقاطع مختلف آموزش و پرورش می‌تواند آموزش قرآن در جامعه را هدفمندتر و تخصصی‌تر از قبل کند.

موسوی با بیان اینکه موج علاقه‌مندی روستاییان به فراگیری قرآن و مفاهیم آن بسیار خوب است، تصریح کرد: مؤسسات قرآنی باید با هدفمندی در ارائه آموزش به کودکان و همچنین آموزش صحیح مفاهیم به مقاطع سنی مختلف، فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهند.

وی در پایان آموزش روخوانی و روان‌خوانی را از مهم‌ترین آموزش‌های مورد نیاز موسسات قرآنی دانست و گفت: امید است با عنایت بیش از پیش به فعالیت‌های قرآنی شاهد رشد و بروز استعدادهای خوبی در زمینه‌های مختلف قرآنی در این شهرستان باشیم.

captcha