توهین به اسلام در جلسه علنی پارلمان کانادا
کد خبر: 1361890
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

توهین به اسلام در جلسه علنی پارلمان کانادا

گروه بین‌الملل: در یک جلسه علنی در پارلمان کانادا در شهر «مونترال»، اعضای یک خانواده مسیحی با حضور در کمیسیون «منشور ارزش‌ها»، به اسلام و مسلمانان توهین کردند!


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «lemag»، اعضای یک خانواده مسیحی که اخیرا از مراکش دیدن کرده بودند، با حضور در کمیسیون «منشور ارزش‌ها» در پارلمان کانادا، به توصیف بازدید خود از یک مسجد در مراکش پرداختند و درآوردن اجباری کفش‌ها به‌هنگام ورود به این مکان عبادی را «توهین» خواندند.



پدر این خانواده کانادایی با بیان این‌که "چه لزومی برای درآوردن کفش هنگام ورود به مسجد وجود دارد؟"، خطاب به نمایندگان کمیسیون گفت: هنگام ورود به مسجد با صحنه مضحکی مواجه شدیم؛ ابتدا به اجبار از ما خواستند که کفش‌هایمان را دربیاوریم. بخش زنان و مردان در این مکان جدا بود و بین آنان پرده‌ای کشیده شده بود تا همدیگر را نبینند و به گناه نیفتند.



این شهروند کانادایی در ادامه ضمن توهین به اقامه نماز و نمازگزاران، تصریح کرد: نکته جالب این بود که در بخش زنان و مردان، افرادی بودند که چهار دست و پا روی زمین بودند و حرکات عجیبی انجام می‌دادند که به‌هیچ‌وجه عقلانی نبود!



مادر این خانواده کانادایی هم با «مزاحم» خواندن صدای اذان در هنگام نماز، عنوان کرد که "مسلمانانی که فکر می‌کردند صدای زیبایی دارند، هر روز پنج‌بار، یک آهنگ تکراری را با کلمات تکراری، از بلندگوی مساجد پخش می‌کردند و مزاحم ما می‌شدند!



کمیسیون «منشور ارزش‌های کبک» کانادا وظیفه ممنوع کردن همه نمادهای دینی از جمله حجاب اسلامی در اماکن عمومی را بر عهده دارد و با دعوت از خانواده‌هایی که تجربه حضور در کشورهای اسلامی را داشته‌اند، سعی دارد تا به اقدامات ضددینی خود جنبه اجتماعی بدهد.

captcha