آزادی بازیگر مراکشی توهین‌کننده به اسلام به قید وثیقه
کد خبر: 3901721
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

آزادی بازیگر مراکشی توهین‌کننده به اسلام به قید وثیقه

«رفیق بوبکر» بازیگر معروف مراکش که به اتهام اهانت به دین اسلام و همچنین نقض وضعیت فوق‌العاده بهداشتی در این کشور در پی شیوع کرونا بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربی الجدید، «رفیق بوبکر» بازیگر معروف مراکشی یک روز پس از انتشار ویدئوی جنجالی درباره اهانت وی به دین مبین اسلام، بازداشت شد.

در پی دست به دست شدن این ویدئو در فضای مجازی، دادستان مراکش دستور بازداشت رفیق بوبکر را به اتهام توهین به اسلام و همچنین نقض قانون «حالت فوق العاده بهداشتی» صادر کرد، اما وی ساعاتی بعد به قید وثیقه‌ای به ارزش 5 هزار درهم مراکشی (456 یورو) آزاد شد.

هر چند این بازیگر مراکشی پیش از بازداشت با انتشار ویدئویی دیگر در حساب کاربری خود، به دلیل توهین به اسلام عذرخواهی کرد، اما طبق قانون کیفری مراکش، فرد موهن به دین اسلام با شش ماه تا دو سال حبس یا پرداخت غرامت دو هزار تا 20 هزار دلار جریمه می‌شود.

اداره کل امنیت ملی مراکش در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که بررسی محتوای کلیپ منتشر شده رفیق بوبکر نشان می‌دهد که وی در حالت غیر طبیعی به دین اسلام، نماز و مساجد اهانت کرده است.

رفیق بوبکر دیروز چهارشنبه با قرار وثیقه 5 هزار درهمی موقتا آزاد شد، اما قرار است دادستانی به اتهامات و شکایات برخی از شهروندان مراكشی علیه وی رسیدگی کند و این بازیگر مراکشی 14 ژوئیه محاکمه شود.

انتهای پیام
captcha