دارندگان سلاح هسته‌ای نمی‌توانند دم از دموکراسی و حقوق بشر بزنند
کد خبر: 1377172
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
آیت‌‌الله‌العظمی جوادی آملی:

دارندگان سلاح هسته‌ای نمی‌توانند دم از دموکراسی و حقوق بشر بزنند

خبرنگاران افتخاری/ امیرمحسن سلطان‌احمدی: آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در دیدار با اعضای شورای جهانی کلیساها بیان کرد: دارندگان سلاح هسته‌ای نمی‌توانند دم از دموکراسی و حقوق بشر بزنند.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری اسراء، اعضای شورای جهانی کلیساها که برای شرکت در هفتمین نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایران به سر می‌برند، با حضور در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با آیت‌الله‌‌العظمی جوادی آملی دیدار و از رهنمودهای ایشان بهره‌مند شدند.



آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در این دیدار با انتقاد از قدرت‌های بزرگ و مستکبر که دم از دموکراسی می‌زنند، اظهار کرد: امروز کسانی دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند که با سلاح اتمی می‌توانند تمام بشریت را نابود کنند.



وی با یادآوری وظیفه سنگین همه علمای ادیان مختلف تصریح کرد: همه ما در پیشگاه خداوند متعال مسئول هستیم و باید به عنوان رهبران دینی جلوی جنگ جهانی سوم را بگیریم که اگر به وظیفه خودمان عمل کرده بودیم، جنگ جهانی اول و دوم و آن فجایع بشری هم هرگز اتفاق نمی‌افتاد.



آیت‌الله‌العمظی جوادی آملی با تبیین اهمیت صلح جهانی و نقش علمای ادیان ابراهیمی تأکید کرد: قبل از هر بحثی اگر یک نقشه جامع جهانی نداشته باشیم، هر گونه طرح و برنامه‌ریزی ممکن است در کوتاه‌مدت به یک بافت فرسوده درآید، همگی باید بدانیم که جهان هستی از کجا شروع شده است و سهم ما از این نظام هستی چیست و چگونه باید با هم زندگی کنیم.

captcha