نگاه برخی از مسئولان به فرهنگ، سکولار و اشتباه است
کد خبر: 1381285
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
حجت‌الاسلام ایزدپناه:

نگاه برخی از مسئولان به فرهنگ، سکولار و اشتباه است

گروه اندیشه: نگاه برخی از مسئولان به حوزه فرهنگی نگاهی غلط و سکولار است و همین سبب شده تا با وجود اینکه انقلاب ما فرهنگی است این عرصه به جایگاه حقیقی خود نرسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز، 10 اسفند در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بوده است ولی متأسفانه عرصه فرهنگی جایگاه و شأن خود را ندارد.

وی با بیان اینکه باید قانون لازم برای حمایت از فرهنگ در مجلس گذرانده شود تصریح کرد: بودجه فرهنگی از ناحیه دولت به مجلس آمد ولی کمیسیون تلفیق این بودجه را حذف کرده بود که مجددا با حمایت رئیس مجلس در صحن علنی مطرح شد.

ایزدپناه تأکید کرد: نگاه برخی از مسؤلان به حوزه فرهنگی غلط و سکولار است در حالی که در بسیاری از کشورهای اروپایی تنها یارنه‌ای که می‌دهند به بخش فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: اگر حوزه فرهنگی درست شود اقتصاد کشور رونق می‌گیرد، قانونمندی حاکم و بسیاری از مشکلات حوزه‌های دیگر اجتماعی و سیاسی نیز حل خواهد شد.

ایزدپناه پیشگیری از آسیب‌ها را از اولویت در برنامه‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: اگر پیشگیری در مسایل فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود بسیاری از آسیب‌های بعدی را شاهد نخواهیم بود و پرونده‌های قضایی کاهش می‌یابد.

وی در پایان تأکید کرد: قم شهر اهل بیت(ع) است و موضع مسئولان آن فراستانی است؛ لذا رسانه‌های قم هم باید با این نگاه به طرح معضلات فرهنگی بپردازند.

captcha