پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه در سایه ورزش عملی می‌شود
کد خبر: 1383230
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه در سایه ورزش عملی می‌شود

خبرنگاران افتخاری/ حسینعلی ظفری: عزیزی اظهار کرد: ورزش موجب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم شیروان ورزش‌دوست هستند، گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حرکت جوانان به سمت و سوی ورزش پیگیر ساخت گود کشتی با چوخه در روستای خانلق هستیم که تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال از وزیر ورزش گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت دهم یارانه را به خوبی اجرا نکرد، افزود: ما در اجرای یارانه موفق نبوده‌ایم و هدف از اجرای یارانه حمایت از تولید، اشتغال، کاهش قاچاق سوخت، کمک به فقرا و ... بود که این موارد علاوه‌بر اینکه کمتر نشد برعکس بیشتر هم شد.

عزیزی با بیان اینکه باید سطح اشتغال و درآمد بالا رود تا نیازی به یارانه دولت نباشد، گفت: پرداخت یارانه باید برای اقشار کم درآمد و ضعیف، روستائیان و عشایر، بازنشستگان و کارمندان دولتی که حقوق اندکی دارند برخوردار و افراد متمکن(کارخانه‌دار و دارای حقوق چند میلیونی) هستند لزومی بر پرداخت یارانه برای آنان نیست.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد افراد جامعه نیازمند دریافت یارانه هستند، بیان کرد: در دولت جدید سعی بر این است نیازمندان واقعی براساس درخواست خود ثبت نام کنند و ما برای پرداخت یارانه از آنان حمایت کنیم و خانواده‌هایی که بیکار هستند آنان را توانمند کنیم.

نماینده مردم شیروان با بیان اینکه بسیاری از مردم زندگی خود را با دریافت یارانه می‌چرخانند، گفت: از دولت جدید انتظار می‌رود برای یارانه مانند سبد کالا عجولانه تصمیم نگیرد هر چند که هدف دولت از سبد کالا خیر بود ولی توزیع آن نامتناسب بود.

وی در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، افزود: هم‌اکنون یک واحد بخار آن از رشد 46 درصدی فیزیکی برخوردار است که با راه‌اندازی سه واحد بخار سالانه یک میلیارد دلار در مصرف گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود.

عزیزی با اشاره به معضل بیکاری، گفت: در این زمینه مشاغل خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است که زمینه کسب و درآمد را فراهم می‌سازد که هم‌اکنون 16 نفر فوق لیسانس در زمینه گوهرتراشی در کرج آموزش‌های لازم را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه شیروان در مشاغل خانگی به عنوان پایلوت قرار گرفته است، افزود: هدف از این کار ایجاد اشتغال‌زایی و برطرف شدن معضل بیکاری است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به موافقت‌های اولیه از پدافند غیرعامل برای فرودگاه شیروان، بیان کرد: هم‌اکنون منتظر موافقت فرودگاه هوایی کشور هستیم که مکان آن در مسیر شیروان- فاروج در زمینی به مسات 600 هکتار است.

عزیزی با اشاره به ایجاد مجتمع پتروشیمی در این شهرستان گفت: در این خصوص در زمینی به مساحت 200 هکتار با سرمایه‌گذار خارجی صحبت شده که پیگیر هستیم.

captcha