سازمان‌های اسلامی و رهبران ادیان آمریکا فیلم ضداسلامی 9/11 را محکوم کردند
کد خبر: 1399648
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

سازمان‌های اسلامی و رهبران ادیان آمریکا فیلم ضداسلامی 9/11 را محکوم کردند

گروه بین‌الملل: سازمان‌های اسلامی سراسر آمریکا ضمن محکوم کردن فیلم ضداسلامی 9/11 که در موزه یادبود یازدهم سپتامبر در نیویورک پخش می‌شود، خواستار اصلاح این فیلم شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «CAIR»، موزه «یادبود یازدهم سپتامبر» که در محل برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک برای گرامیداشت یاد قربانیان این حادثه ساخته شد، اقدام به نمایش یک فیلم مستند 7 دقیقه‌ای با نام «ظهور القاعده» کرده است.
این فیلم با نشان دادن تصاویری از اردوگاه‌های آموزشی القاعده و اقدامات آن‌ها، از تروریست‌ها با لفظ «اسلام‌گرا» و از فعالیت‌های تروریستی آن‌ها با نام «جهاد» یاد می‌کند.
سازمان‌های اسلامی سراسر آمریکا با تنفیذ و ارسال نامه‌ای سرگشاده به «جو دنیلز»، رئیس و «الیس گرین‌والد» مدیر این موزه، خواستار اصلاح این فیلم شدند.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، شورای امور عمومی مسلمانان آمریکا، کمیته مقابله با تبعیض عرب ـ آمریکایی، مرکز حمایت از خانواده‌های عرب ـ آمریکایی و شبکه ملی جوامع عرب آمریکایی از جمله سازمان‌های امضاکننده این نامه بوده‌اند.
گروه مشاوران مذهبی این موزه نیز به طور مکرر خواستار اصلاح این ویدئو شده‌اند.
در این نامه سرگشاده با اشاره به اظهارات گروه مشاوران دینی خود موزه، در مورد به کار بردن بحث‌برانگیز واژه‌هایی چون «اسلامی» و «اسلام‌گرا» برای اقدامات تروریستی القاعده، اصلاح محتوای فیلم درخواست شده است.
این نامه می‌افزاید که فیلم مورد نظر این حقیقت را نشان نمی‌دهد که القاعده در برابر جهان یک میلیارد و ششصد میلیونی مسلمانان صلح‌طلب تنها یک سازمان ناچیز و مطرود است.
در این نامه آمده است: گویندگانی که برای تروریست‌های نشان داده شده در این فیلم صحبت می‌کنند نیز به زبان انگلیسی با لهجه عربی سخن می‌گویند که همین امر سبب ایجاد احساسات منفی نسبت به عرب‌های آمریکا می‌شود.
بازدیدکنندگان این موزه به دلیل کمبود اطلاعات ممکن است نتوانند تفاوتی میان مسلمانان و القاعده قائل شوند و دیدگاهی تعصبی علیه اسلام و مسلمانان پیدا کنند که این مسئله تبعات بدی به دنبال خواهد داشت.
محکومیت فیلم 9/11 از سوی رهبران ادیان آمریکا
پیتر گودایتیس، مدیرعامل خدمات بین‌ادیان نیویورک در زمان وقوع فجایع، اعلام کرد: موزه یادبود فراموش کرده است که داستان‌هایی مانند داستان «محمد سلمان حمدانی»، دانشجوی دانشکده افسری پلیس نیویورک را که از اولین ناجیان حادثه بود را بیان کند.
وی افزود: همچنین داستان مسلمانانی که جزو قربانیان، سوگواران قربانیان و امدادگران این حادثه بودند نیز فراموش شده است.
«روث یودر ونگر»، کشیش نیویورکی و عضو سازمان خدمات بین‌ادیان نیویورک در زمان وقوع فجایع نیز در یک گفت‌وگوی خبری با اعتراض به مضمون این فیلم عنوان کرد: در این فیلم مسلمانان با القاعده معرفی می‌شوند که این مسئله بسیار نگران‌کننده است.
موزه یادبود یازدهم سپتامبر که کار ساخت آن در سال 2006، 5 سال پس از وقوع این حادثه، کلید خورد با صرف صدها میلیون دلار از بودجه فدرال ساخته و در سال 2011 افتتاح شد.

captcha