جشنواره فیلم‌های اسلامی در میلواکی آمریکا برگزار می‌شود
کد خبر: 4090223
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

جشنواره فیلم‌های اسلامی در میلواکی آمریکا برگزار می‌شود

هفتمین جشنواره فیلم‌های اسلامی با هدف جلب توجه غیرمسلمانان به فرهنگ و باورهای اسلامی در میلواکی آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، هفتمین جشنواره فیلم اسلامی میلواکی قرار است از 20 تا 23 اکتبر (28 مهر تا 1 آبان) در سالن اورینتال تئاتر این شهر برگزار شود.

جانان نجیب، دبیر، مؤسس این جشنواره و عضو ائتلاف زنان مسلمان میلواکی در این باره گفت: ایده استفاده از هنر در اشکال مختلف برای درگیر کردن مردم در مورد موضوعات مختلف، نه تنها برای مسلمانان که برای کل جامعه مهم است.

وی افزود: هنر گستره‌ و فراگیری دارد که سخنرانی‌ها، باشگاه‌های کتاب‌خوانی و سایر موارد آن را ندارند. افرادی هستند که ممکن است از آمدن به یک نهاد اسلامی احساس راحتی نکنند، اما به مکانی عمومی مانند یک سالن سینما خواهند آمد.

جشنواره فیلم اسلامی میلواکی توسط ائتلاف زنان مسلمان این شهر (MMWC) سازماندهی می‌شود، سازمانی که به جامعه محلی کمک می‌کند تا درک دقیق‌تری از اسلام در منطقه میلواکی بزرگ به دست آورند.

این سازمان، این جشنواره سالانه را در سال 2015 به منظور به راه‌انداختن گفتمان اجتماعی معنادار و مرتبط پیرامون اسلام و تجربه مسلمانان تأسیس کرد.

جشنواره امسال هشت فیلم از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد که انسانیت مشترک بین مردم را برجسته می‌کند. این فیلم‌ها عبارتند از: یک عمل عبادی، عطش عدالت، سرگردانی، داستان روهینگیا، مردم پراکنده، پسری از بهشت، بایکوت، تنتوره و موریتانیایی.

نجیب گفت: ما تنها جشنواره مستقل فیلم اسلامی در آمریکا هستیم و قرار است این جشنواره واقعیت‌های مسلمانان، تجربیات، رؤیاها و آرزوهای آنها را به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: جشنواره‌ فیلم‌های خاورمیانه، جشنواره‌های فیلم‌های ترک، جشنواره‌های فیلم ایرانی در آمریکا وجود دارد و ما قبل از شروع جشنواره‌مان همه جا را جستجو کردیم. 

نجیب افزود: این جشنواره به کشف و اشتراک‌گذاری برخی از مهیج‌ترین و تأمل برانگیزترین فیلم‌ها از سراسر جهان اختصاص دارد. هدف این است که از فیلم به عنوان راهی برای گفت‌وگو در مورد موضوعات و مسائل مرتبط با موضوعاتی که در جهان امروز رخ می‌دهد استفاده کنیم و بحث‌های مهمی در مورد مسلمانان و جهان اسلام انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha