انقلابی حقیقی مصالح عمومی را مدنظر دارد/ بداخلاقی؛ آسیب‌‌ فعالیت زودرس انتخاباتی
کد خبر: 1400521
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کنعانی‌مقدم:

انقلابی حقیقی مصالح عمومی را مدنظر دارد/ بداخلاقی؛ آسیب‌‌ فعالیت زودرس انتخاباتی

گروه سیاسی: حسین کنعانی مقدم درباره بداخلاقی‌های اخیر در عرصه سیاسی کشور گفت: انقلابی حقیقی مصالح عمومی را مورد توجه قرار می‌دهد و همواره مبتنی بر اصول و تبعیت از ولایت حرکت می‌کند.

حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز و از فعالان سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره علل بی‌اخلاقی‌ها و صحبت‌های خلاف واقع اخیر در عرصه سیاسی کشور به ویژه پخش سی دی علیه رئیس جمهور و مسائل مطرح شده درباره جشن زنانه همسر رئیس‌جمهور گفت:  با توجه به اینکه در ساختار سیاسی کشور متأسفانه رقابت‌های سیاسی به اخلاق اسلامی مزین نیست لذا در صحنه‌های مختلف سیاسی شاهد بداخلاقی‌های سیاسی از این گونه می‌باشیم.

بداخلاقی‌های اخیر نشانه حرکت زودرس به سمت انتخابات است 

وی افزود: البته این فضاسازی‌ها و بداخلاقی‌ها نشان می‌دهد که به سمت یک انتخابات زودرس در حال حرکت هستیم و عده‌ای هم به دنبال این هستند که با ایجاد فضای سیاسی ملتهب، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.

کنعانی مقدم اظهار کرد: با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری مطرح کردند اقتصاد و فرهنگ دو حوزه مهم امسال هستند که باید تمرکز قوا و نیروهای سیاسی معطوف به حل مشکلات این دو حوزه باشد.

ورشکستگان سیاسی به دنبال رها شدن از فشار افکار عمومی هستند

دبیرکل حزب سبز عنوان کرد: اما به نظر می‌رسد برخی از ورشکستگان سیاسی که به هر حال اقداماتی را در گذشته انجام داده‌اند که اکنون زیر سؤال هستند، برای اینکه از فشار افکار عمومی خودشان را رها کنند به دنبال یک نوع فرافکنی هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: این عده می‌خواهند با طرح این گونه مسائل در تریبون‌های عمومی کشور بتوانند امید ایجاد شده در میان ملت با حماسه سیاسی 24 خرداد را تبدیل به یأس و ناامیدی کنند تا از این طریق بتوانند بازگشتی به عرصه سیاسی داشته باشند که این تفکری اشتباه است.

کنعانی مقدم‌ابراز کرد: این عده باید بدانند همه در یک کشتی هستیم و هر کس بخواهد به این کشتی آسیب بزند کسی سالم نخواهد ماند که آنها فکر کنند با تخریب دیگران می‌توانند خودشان مطرح شوند. 

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: امروز به واسطه تهدیدات و تخریب‌هایی که از سوی دشمنان علیه ایران در قالب تروریسم و حقوق بشر ساماندهی می‌شود فضای داخلی کشور نیازمند وحدت و آرامش میان مردم و مسئولان است و اگر هم خطا و تخلفی وجود دارد باید در جای خودش پیگیری شود و در قالب نقدی منصفانه مطرح شود.

وظیفه عقلای کشور در جلوگیری از ایجاد فضای ملتهب سیاسی 

کنعانی مقدم درباره وظیفه نیروهای سیاسی معتدل و میانه‌رو در جلوگیری از حرکت فضای سیاسی کشور به سمت تندروی و افراط‌‌گری گفت: به نظر می‌رسد بخشی از این تندروی‌ها به یارگیری برای انتخابات آینده برمی‌گردد و برخی به دنبال این هستند که از یک فضای غبارآلود سیاسی برای ورود به مجلس آینده بهره بگیرند.

وی اظهار کرد: در این میان عقلای سیاسی کشور که تریبون در اختیار دارند باید جلوی این تندروی‌ها را بگیرند و نگذارند فضای کشور به فضایی ملتهب و مناسب برای اختلاف و تفرقه باشد و مسائل و مشکلات اساسی کشور را برای عموم مردم تببین کنند و از اصل شدن مسائل حاشیه‌ای و فرعی جلوگیری کنند.

افراطی‌گری مساوی انقلابی بودن نیست

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی عنوان کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند مخالفت‌ کردن بدون استدلال و منطق، انقلابی‌گری است، در صورتی که یک انقلابی حقیقی مسلمان همواره مبتنی بر اصول و تبعیت از ولایت حرکت می‌کند و لذا افراطی‌گری مساوی با انقلابی بودن نیست واین اشتباهی است که برخی نیروهای سیاسی مرتکب می شوند

کنعانی مقدم عنوان کرد: انقلابی حقیقی مصالح عمومی را مورد توجه قرار می‌دهد و جلوی تندروی‌ها را می گیرد. از جمله گله‌ای که اخیرا مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد اختلافات مذهبی و تفرقه افکنی میان شیعه و سنی مطرح کردند نیز در همین راستاست زیرا سبب می‌شود دشمن از این فضای اختلاف استفاده کند و بر مصالح مردم در جهان اسلام مسلط شود.

وی در پایان اظهار کرد: بنابراین ما نباید بگذاریم این فرصت‌ها چه در افراطی‌گری‌های سیاسی در داخل و چه در افراطی‌گری‌های مذهبی در جهان اسلام باعث ایجاد رخنه دشمن در صفوف مردم شود.

captcha