برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور
کد خبر: 1416556
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور دوره‌های کوتاه‌ مدت آموزش قرآن را با هدف تبیین آموزه‌های قرآنی و غنا بخشیدن به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان امسال به صورت فشرده و با حضور اساتید مجرب در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب آسمانی قرآن، راهنمای زندگی بشر و بزرگترین هادی انسان‌ها در طول تاریخ بوده و هست؛ لذا آموزش تلاوت صحیح و مفاهیم گرانقدر این کتاب الهی مورد تأکید پیامبر اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) بوده است.
در این راستا آموزش‌های قرآنی زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که بتواند اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را به نحوی مطلوب پر کرد و به زمانی تأثیرگذار و مفید مبدل سازد؛ لذا سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در این راستا اقدام به برگزاری دوره‌ای فشرده و کوتاه‌ مدت در زمینه آموزش رشته‌های مختلف قرآنی کرده است که به جهت آشنایی بیشتر با کلاس‌ها توضیحاتی را از زبان مسئول اجرایی این دوره‌ها می‌شنویم.
الهام وقاری، مدیر آموزش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مسئول اجرایی دوره‌های کوتاه‌ مدت آموزش قرآن در این خصوص گفت: دوره‌های آموزش قرآن در سطوح روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، تدبر در قرآن، آشنایی با تفسیر موضوعی قرآن و مهندسی تحول در زندگی با حضور اساتید مجرب و پیشکسوتان قرآنی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی در دو کلاس مجزا ویژه بانوان و آقایان با حضور اساتید مجرب در این حوزه برگزار می‌شود و افرادی که دوره‌های روخوانی را قبلاً با موفقیت گذرانده باشند، می‌توانند در کلاس آموزش تجوید ثبت نام و از حضور اساتید مطرح در این حوزه استفاده لازم را ببرند.
وقاری درباره دو دوره آشنایی با تفسیر موضوعی و تدبر در قرآن اظهار کرد: از آنجا که بر طبق آیات قرآن و روایات وارده از معصومین(ع) بر تدبر در قرآن و فهم تفسیر آیات تأکید بسیار شده؛ لذا این دو را با هدف تبیین و تشریح آموزه‌های قرآن کریم تعریف کرده‌ایم تا شرکت‌کنندگان دوره با مفاهیم و استفاده کاربردی از رهنمودهای آیات در ایجاد سبک زندگی ایمانی بیشتر آشنا شوند.
مدیر آموزش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با تأکید بر شرایط سخت زندگی کنونی و لزوم اصلاح نگرش‌ها به زندگی و حیات نیکو، اظهار کرد: آموزش سبک زندگی بر اساس مبانی دینی و اصولی امر مهمی است که ما را بر آن داشت تا در قالب دو کارگاه یک روزه با حضور استاد حسین اقبالی‌نسب به تبیین و تشریح این اصول اساسی بپردازیم و شرکت‌کنندگان را در مسیر زندگی آرام و سلامت یاری رسانیم.
وی در ادامه با بیان اینکه ثبت‌ نام به دو روش حضوری و غیرحضوری صورت می‌گیرد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به نشانی، خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک 85 نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و یا از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور ثبت نام خود را انجام دهند.
وقاری در پایان یادآور شد: پس از برگزاری آزمون و کسب حد نصاب نمره به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر جهاددانشگاهی اعطاء می‌شود؛ متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ 66951158-021 تماس بگیرند.

captcha