کد خبر: 1424481
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری :

شناخت علایق و سلایق اعضای کانون در پایدارسازی فعالیت‌ها مؤثر است

خبرنگاران افتخاری/ قاسم عزیزاده گرجی: محسن فضلی در گردهمایی فصلی مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران با تأکید بر مطالعه و کتابخوانی به عنوان اصلی‌ترین فعالیت کانون گفت: شناخت علایق و سلایق اعضای کانون در پایدارسازی فعالیت‌ها مؤثر است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محسن فضلی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در گردهمایی  فصلی مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران که در اردوگاه شهید مهدی‌زاده دلگشا چالوس برگزار شد، با تأکید بر اهمیت کار کارشناسی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مراکز گفت: با توجه به فرایند محور بودن و عضومحوری باید در برنامه‌ها به نتیجه و نهایت کار دقت کرد تا یک فعالیت فرایندمحوری به نتایج مؤثری ختم شود.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: اصل فرایندمحوری و نتیجه کار باید مورد دقت و توجه در برنامه‌ریزی فرهنگی قرار گیرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به نتیجه برآمده از کمیسیون‌های تخصصی مسئولان و مربیان کانون پرورش فکری مازندران افزود: آرامش روانی مربیان، آزادی و انتخاب عمل در انتخاب و انجام یک برنامه می‌تواند مربی را در اجرای موفق برنامه‌هایش یاری بخشد.

فضلی از مربی به عنوان ارکان مؤثر در کانون یاد و اظهار کرد: مجموعه مدیریت و حوزه‌های مدیریتی به عنوان کنترل‌کننده نقش آرامشی، برای مربیان مهم هستند که روند مؤثر آن می‌تواند تأثیر کار مربی را در مراکز توسعه بخشد.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: در ارتباط با اعضا نیز شناخت علایق و سلایق اعضا می‌تواند در پایدارسازی مؤثر باشد. در این مورد می‌توان به شناخت بهتری از اعضا دست یافت و در ارتباط‌گیری و برنامه‌ریزی آنان دقت کرد.

معاون فرهنگی کانون با بیان اینکه ذائقه کودک و نوجوان امروز تغییر کرده،  تصریح کرد: مربیان سطح سواد خود را با سطح سواد اعضا متناسب کنند.

وی بیان کرد: مربی باید نقش پیشرو داشته باشد نه پیرو و این در صورتی محقق می‌شود که سطح سواد مربیان افزایش یافته و متناسب با نیازهای اعضا به روز شود.

فضلی به راهکاری در این مورد اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح سواد و توانایی‌ها در مربیان در ابتدا باید به صورت نیاز در مربیان و کارشناسان ایجاد شود.

فضلی با توجه به مسئله ارزیابی برنامه‌ها که یکی از محور‌های کمسیون بود، تأکید کرد: در ارزیابی‌ها افراد و مراکز با هم مقایسه نشوند وهر کسی و هر مرکزی بر مبنا و پایه خود مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی مطالعه و کتابخوانی را اصلی‌ترین و مؤثرترین فعالیت کانون دانست و اظهار کرد: کتاب از مسائل رکنی و مهم کانون است که باید درصد مهمی از بودجه‌های کانون صرف توسعه کتاب و کتابخوانی شود.

فضلی خوانش کتاب را به عنوان روش‌های مفید ترویج مطالعه ذکر و تصریح کرد: کتابدار، خوانش را به درستی به عضو بیاموزد. باید لذت خواندن را در کودک و نوجوان ایجاد و نهایتاً کتابخوانی را در اعضا تقویت کرد.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به تولید کتاب‌های زرد و کم‌محتوا در حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: کانون تلاش مؤثری در جهت محتواسازی در تولید کتاب دارد چراکه تولیدات کانون از مسیر کاملاً کارشناسی عبور می‌کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: آموزش مبنای تغییر سازمان است و هر جا آموزش نباشد، مشکل ایجاد می‌شود.

وی در پایان سخنان خود از پژوهش نیز به عنوان روند مکمل آموزش یاد کرد و یادآور شد: هر جا کار می‌خواهد دقیق شود، پژوهش صورت می‌گیرد.

captcha