اداره کشور و حمایت از حاکمیت و حکومت؛ از رسالت‌های امروز روحانیون در جامعه
کد خبر: 1433646
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
رئیس جمهور مطرح کرد:

اداره کشور و حمایت از حاکمیت و حکومت؛ از رسالت‌های امروز روحانیون در جامعه

گروه سیاسی: رئیس جمهور در جمع علما و روحانیون با اشاره به رسالت سنگین روحانیت در نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: اداره کشور و حمایت از حاکمیت و حکومت، رسالت امروز روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ضیافت افطار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با جمعی از علما و روحانیون، امروز، شنبه، 4 مردادماه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
رئیس جمهور در این نشست، در سخنانی با اشاره به نقش روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: روحانیت معظم و بزرگانی که در حوزه علمیه تربیت شده‌اند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بار بسیار سخت و سنگینی بر دوش دارند؛ اگر پیش از این مسئولیتشان تبلیغ دین و حل معضلات مردم به عنوان دو رسالت مهم روحانیت محسوب می شد، اداره کشور و حمایت از حاکمیت و حکومت به عنوان بار سنگین‌تری است که امروز بر دوش این قشر قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام روحانی افزود: چه اینکه در رأس دستگاه اجرایی کشور یک روحانی باشد، چه اینکه یک غیر روحانی باشد، بار مسئولیت حکومت اسلامی از دید مردم به دوش روحانیت است؛ چرا که در رأس نظام ولایت فقیه به عنوان بالاترین مقام قرار دارد و هم قوانین کشور از گلوگاه شورای نگهبان عبور می کند و با این رسالتی که بر دوش روحانیت قرار دارد، باید دست به دست هم بدهیم تا از این معضلات عبور کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به حضور خود در رأس دستگاه اجرایی کشور طی 11 ماه گذشته گفت: طبق نظرسنجی ها امید مردم در این مدت کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش یافته است؛ از سوی دیگر امید مسئولان اجرایی نیز افزایش پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: دولت در بخش اقتصاد، سیاست داخلی،‌ سیاست خارجی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در  کنار رهبر معظم انقلاب و دو قوه دیگر قدم هایی برداشته است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیر انقلاب اسلامی بر نهضت‌های منطقه به ویژه نهضت‌های فلسطینی گفت: ایستادگی مردم فلسطین یکی از آثار مربوط به انقلاب اسلامی ایران، نفس‌های گرم امام خمینی(ره) و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است.
حجت‌الاسلام روحانی افزود: رژیم صهیونیستی حدود 20 روز است که آتش بر سر مردم غزه می‌ریزد اما برای اولین بار در تاریخ این رژیم است که پایتختش زیر ضربات موشکی مردم مسلمان غزه قرار می‌گیرد، فرودگاه بنگورین تعطیل و پروازها لغو شده و چهار میلیون نفر از بیم حملات موشکی فلسطین به زیرزمین‌ها پناه برده‌اند.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بر اساس اطلاعات، روحیه مردم غزه با روز اول تفاوتی نکرده است، گفت: بیش از هزار نفر از مردم غزه کشته شده‌اند، اما از روحیه ایستادگی و مقاومت آنها کاسته نشده و این مسئله به این معناست که در سایه فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی می‌توان با اتحاد و یکپارچگی در کنار یکدیگر ماند و از مشکل‌ها عبور کرد.

captcha