از جشنواره «پیروزی غزه» در اردن تا کارشکنی اسرائیل در تمدید آتش‌‌بس
کد خبر: 1437105
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
آخرین اخبار از تحولات غزه /

از جشنواره «پیروزی غزه» در اردن تا کارشکنی اسرائیل در تمدید آتش‌‌بس

گروه بین‌الملل: ده‌ها هزار نفر از مردم اردن، دیروز، ۱۷ مردادماه، در حمایت از مقاومت فلسطین در نوار غزه در جشنواره «پیروزی غزه» شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «البیان» امارات، «همام سعید»، ناظر کل اخوان‌المسلمین در اردن، در این باره گفت: حدود نیم میلیون اردنی در جشنواره «غزه پیروز می شود، مقاومت حامی ماست و ما حامی مقاومت» شرکت کردند، این در حالی است که  یک مقام امنیتی تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره را بیش از 100 هزار نفر برآورد کرد.
این جشنواره به همت جنبش اسلامی اردن در شهر «امان» پایتخت این کشور برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در میدانی که در اطراف آن پرچم‌های فلسطین و اردن و پرچم‌های گروه اخوان‌المسلمین اردن و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به اهتزار در آمده بود، تجمع کردند.
شرکت کنندگان در این جشنواره شعارهایی با عنوان «ای حکام مسلمان ما خواستار آزادی فلسطینیم » و «هزار درود و سلام بر گردان‌های عزالدین قسام» سردادند.
همچنین در این جشنواره نمایشی توسط جوانان اردن اجرا شد که در آنان جوانانی با نقاب و پوشش نظامی مشابه پوشش گردان‌های عزالدین قسام وابسته به جنبش حماس مجسمه‌های به شکل موشک حمل می‌کردند.
اتحادیه‌های صنفی و احزاب چپگرای اردنی نیز دیروزدر نزدیکی ساختمان نخست‌وزیری این کشور تظاهرات کردند که در این راهپیمایی صدها نفر برای همبستگی با «غزه و مقاومت» شرکت کردند.
حماس: اسرائیل باعث عدم تمدید آتش‌بس شد
پایگاه اطلاع‌رسانی «المیادین» گزارش داد: سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اعلام رد بیشتر خواسته‌های مقاومت از سوی اسرائیل، همه گزینه‌های مقاومت را روی میز دانست.
ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس در طی کنفرانس خبری گفت: پیشنهادات اسرائیل در طی مذاکرات در قاهره هیچ یک از خواسته‌های مقاومت را اجابت نکرده است.
وی در ادامه گفت: عداوت اسرائیل موجب تمدید نشدن آتش‌بس شد و از این به بعد تمامی گزینه‌های مقاومت بر روی میز است و در همین حال به مذاکرات هم ادامه خواهیم داد.

 

http://www.alalam.ir/news/1621358

captcha