اعلام انزجار سپیدپوشان از جنایت رژیم صهیونیستی/ طنین شعار مرگ بر اسرائیل پزشکان در کشور
کد خبر: 1437529
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶

اعلام انزجار سپیدپوشان از جنایت رژیم صهیونیستی/ طنین شعار مرگ بر اسرائیل پزشکان در کشور

گروه سلامت: تجمع بزرگ و سراسری جامعه پزشکی در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم کودک‌کش اسرائیل، جهت حمایت و تجلیل از مردم ‏مقاوم غزه‏، امروز، 18 مردادماه در میدان فلسطین برگزار شد‎.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تجمع بزرگ و سراسری جامعه پزشکی در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم کودک‌کش اسرائیل، جهت حمایت و تجلیل از مردم ‏مقاوم غزه‏، امروز در میدان فلسطین برگزار شد‎.
در این مراسم چهره‌های برجسته نظام سلامت از جمله وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی، رئیس سازمان نظام پرستاری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی، وزیر پیشین بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو حضور داشتند.‎

آمادگی مراکز درمان ملکی تأمین اجتماعی برای پذیرش کامل مجروحان غزه

تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در حاشیه این مراسم طی سخنانی به ایکنا، گفت: جامعه پزشکی امروز در اینجا گرد هم آمده‌اند تا اعتراض خود را به حملات ددمنشانه رژیم جعلی صهیونیستی به مردم مظلوم غزه اعلام کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: ما به عنوان عضوی از جامعه پزشکی تأسف خود را از این حملات ناجوانمردانه که نه تنها با اصول اسلامی بلکه با اصول اخلاقی و بشری مغایرت دارد اعلام می‌داریم.
نوربخش اظهار کرد: سازمان از ابتدای آغاز این حملات آمادگی خود را برای پذیرش کامل مجروحان در مراکز درمان ملکی خود اعلام و تمامی امکانات خود را بسیج کرده است که اگر چنان‌چه معبری باز شد امکانات خود را در اختیار مردم مظلوم قرار بدهد.
وی در پایان اظهار کرد: از دولت مصر نیز می‌خواهیم که نه به عنوان یک کشور مسلمان بلکه از منظر حقوق بشر و انسانی شرایطی را فراهم کند که یا امکانات پزشکی در اختیار مردم غزه قرار بگیرد و یا شرایط حضور مجروحان در ایران فراهم شود.

اقبال جهانی برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در حال افزایش است

پور فتح‌الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در این مراسم به خبرنگار ایکنا، گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی از بدو تشکیل تا کنون بر هیچ کشوری پوشیده نیست و روز به روز اقبال جهانی برای محکومیت اقدامات این رژیم در حال افزایش است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: امروز دیگر مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی دیگر بحث اسرائیل و دولت‌های اسلامی و مردم کشورهای اسلامی نیست بلکه به یک پدیده جهانی مبدل شده که یک سوی آن رژیم صهیونیستی و طرف دیگر آن تمامی آزادی خواهان قرار گرفته‌اند.
وی افزود: حرکت‌های امروز جهانی همچون اقدامات هنری و اظهارنظرات روشنفکران جهان و مردم سراسر کشور حاکی از آن است که این امر از یک گذر اعتقادی عبور کرده و به یک حرکت جهانی در محکومیت رژیم صهیونیستی و احقاق حق مردمی که با ناحق از سرزمین خود خارج شده‌اند و حقوق شهروندی از آن‌ها گرفته شده مبدل شده است.

52 درصد از مجروحان در غزه یا کهنسال بوده و یا کودکان و زنان بوده‌اند

علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی نیز در این تجمع اعتراض‌آمیز جامعه پزشکی با تأکید بر اینکه طبق آمار ثبت‌ شده 52 درصد از مجروحان در غزه یا کهنسال بوده و یا کودکان و زنان بوده‌اند، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به صورت نمادین نیز در این مراسم برای حضور پزشکان در غزه و کمک به مجروحان ثبت نام به عمل می‌آید.
رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: کارشکنی کشورهای منطقه چالشی بزرگ است که اگر محدودیت‌های صنفی و جغرافیایی برطرف شود حضور تیم‌های پزشکی در غزه بسیار مؤثر‌تر خواهد بود تا بتوانند مجروحان را انتقال دهند.
وی با تأکید بر اینکه جامعه پزشکی آمادگی کامل برای اعزام تیم‌های پزشکی به غزه برای کمک به مجروحان را دارد، ادامه داد: از طریق ظرفیت بیمارستان‌های غیردولتی و خصوصی و انجمن‌های تخصصی که اعلام آمادگی برای ارسال کمک‌های خود به غزه کردند نیازسنجی ابتدایی انجام خواهد شد تا بر اساس آن و در شرایطی که مسیرها هموار شود بتوانیم به این مردم کمک کنیم.

برپایی چنین مراسمی حداقل اقدام پزشکان برای حمایت از مردم غزه است

طریقت منفرد، وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این تجمع برپایی چنین مراسمی را حداقل اقدام مسلمانان برای حمایت از مردم غزه دانست و به خبرنگار ایکنا گفت: دفاع جدی و مصمم ایران در این مدت به عنوان یک مسئولیت شرعی در حمایت از مسلمانان مظلوم باعث شده که مردمان غزه و افرادی که به مقاومت اعتماد دارند تربیت شوند و تا به امروز به موفقیت‌های چشمگیری برسند.

واکنش شهریاری به سکوت برخی کشورهای عربی در قبال جنایت غزه

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جدی‌ترین وظیفه هر فرد مسلمانی به ویژه پزشکان است که یا در داخل کشور به مداوای چنین مجروحانی پرداخته و یا با اعزام به غزه به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم مناطق یاد شده بپردازد.
وی در واکنش به سکوت برخی کشورهای عربی در قبال جنایت غزه، گفت: از آن کشورها انتظاری هم نیست چون آن‌ها همه دست‌‌نشانده آمریکا هستند و تمامی گرفتاری‌های کنونی جهان اسلام نیز به سرکردگی آمریکا است.
محمدهادی ایازی، مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز به ایکنا، گفت: جامعه پزشکی امروز در تهران و سایر شهرهای کشور گرد هم آمده‌اند تا جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کنند.
وی تصریح کرد: ما شاهد آن هستیم که این رژیم به 10 بیمارستان  و 12 آمبولانس حمله کرده و ضمن به شهادت رساندن 19 پزشک، 110 نفر از آنان را نیز مجروح کرده است. بدین منظور وزارت بهداشت آمادگی کامل را برای انتقال مجروحان و درمان این افراد در کشور اعلام می‌کند.

گزارش تصویری/ تجمع جامعه پزشکی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

captcha