راه رسیدن به توحید در حدیث سلسله الذهب مستتر است
کد خبر: 1439623
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
امام جمعه خلخال :

راه رسیدن به توحید در حدیث سلسله الذهب مستتر است

گروه اجتماعی: امام جمعه خلخال گفت: امام رضا(ع) یک یادگار بزرگ به نام سلسله الذهب برای مردم ایران گذاشته که شعار توحید و راه رسیدن به آن را مشخص کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر رشتبری، امام جمعه خلخال، روز گذشته، 24 مردادماه، در همایش سومین دوره هفته فرهنگ رضوی استان اردبیل، اظهار کرد: اعتقاد ایرانیان به این است که امام رضا(ع) پناهگاه مردم ایران است که این آموزه خود آن امام همام است.

وی با اشاره به این حدیث از امام صادق(ع) که «هر کس به اهل‌بیت(ع) پناه ببرد ما پناهگاه آنها خواهیم بود»، افزود: اکنون وهابیون شیعیان را به مرده پرستی متهم می‌کنند و در کمال وقاحت برخی از وهابیون در مدینه به این مسئله اعتراف می‌کنند که در مسجد النبی نماز خوانده‌اند اما تاکنون به سمت آرامگاه پیغمبر سلام نداده‌اند این توهین بزرگی به ساحت پیامبر(ص) است.

حجت‌الاسلام رشتبری با بیان این مطلب که امامان معصوم(ع) واسطه فیض الهی هستند، بیان کرد: امام رضا(ع) یک یادگاری بزرگ به نام سلسله ذهب برای مردم ایران گذاشته که شعار توحید و راه رسیدن به آن را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقرار به تقصیر کنیم تا حضرات معصومین(ع) نیز وسیله شفاعت ما باشند، یادآور شد: امامان معصوم(ع) عالی‌ترین وسیله شفاعت هستند و با امامان معصوم(ع) همراه شویم و از خداوند متعال شاکریم که امام رضا(ع) را وسیله شفاعت معنوی به کشورمان بخشیده است.

captcha