به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، امروز حدود 900 هزار نفر عضو صفحه اینستاگرام سارا هستند و مدلهای پوشیده و محجوبانه و در عین حال زیبا و باب روز از برندهای مختلف را در آن مشاهده میکنند.
زنان مسلمان جوان عکسها و ویدئوهای خود را در شبکههای اجتماعی قرار میدهند و ذهنیتها را در مورد حجاب عوض میکنند.
به نوشته نیویورک تایمز، بنابر آموزههای قرآن و پیامبر اسلام، بانوان مسلمان بدن خود را به جز دست و پا و صورت میپوشانند، اما امروز زنان نسل جدید مسلمان بر این باورند که حجاب با نوآوری و زیبایی در پوشش مغایرتی ندارد.
رسانههای اجتماعی بهویژه اینستاگرام به بانوان جوان مسلمان تحصیلکرده و علاقهمند به فرهنگ جهانی این فرصت را دادهاند که نمونههای جدید لباسهای پوشیده را به نمایش بگذارند.
ملانی الترک، مدیر 29 ساله صفحه «حوت حجاب» در اینستاگرام، میگوید: جوانان از اینکه نمیتوانستند لباس شیک و در عین حال پوشیدهای پیدا کنند، خسته شده بودند.
در صفحه اینستاگرام حوت حجاب، که یک فروشگاه پوشاک اسلامی در شیکاگو است، بیش از 29 هزار نفر عضو هستند. در این صفحه انواع لباسها و روسریهای رنگین و زیبای این فروشگاه را معرفی میشوند.
زلفیه توفا، 24 ساله و مدیر صفحه «حجاب استایلیست» از ملبورن استرالیا که بیش از 16 هزار عضو دارد، میگوید: افزایش صفحات مربوط به حجاب در ایستاگرام نشان از مقبولیت آن دارد.
در گذشته نه چندان دور حجاب تصویر زیبایی در غرب نداشت اما رسانههای اجتماعی توانستهاند نقش مهمی را در خنثی کردن این تصورات ایفا کنند.