پخش مستقیم مناسک حج برای نخستین بار از رادیو قرآن ابوظبی
کد خبر: 1446528
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

پخش مستقیم مناسک حج برای نخستین بار از رادیو قرآن ابوظبی

گروه بین‌الملل: ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن «ابوظبی» امارات در موسم حج امسال طی نشستی با حضور مسئولان این رسانه تبیین شد که پخش مستقیم مناسک حج برای نخستین بار از جمله برنامه‌های این رادیوی قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «البیان» چاپ امارات، کمیته اطلاع‌رسانی مشترک بین اداره کل امور اسلامی واوقاف امارات و رادیو قرآن ابوظبی طی نشستی در مقر این اداره، برنامه‌های این رسانه در موسم حج امسال را تبیین کرد.
این برنامه‌ها در سه مرحله زمانی اجرا می‌شود که نخستین مرحله آن از روز جمعه 23 ذی القعده(28 شهریور) آغاز می‌شود و تا 28 ذی‌القعده ادامه دارد.
در این بخش از برنامه‌ها، تبیین مسائل فقهی و فرهنگی و اعلام نکات توجیهی به زائران قبل از سفر حج در دستور کار قرار گرفته و برنامه روزانه و گفت‌و‌گو محور «فقه حج» از جمله این برنامه‌ها است.
تفسیر آیات قرآن درباره حج
«تفسیر آیات قرآن درباره حج، مناسک و فضیلت‌های آن» با حضور احمد الموسی، از کارشناسان اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات و «توصیه‌های پزشکی به زائران» از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن ابوظبی به مناسبت ایام حج است.
مرحله دوم این برنامه‌ها نیز از روز یکشنبه، 30 شهریورماه، آغاز می‌شود و تا پایان مراسم حج ادامه دارد.
در این بخش نیز تبیین مسائل و احکام حج  در برنامه‌هایی با عنوان «صباح النور» و «الطب و الحیاة» در دستور کار قرار گرفته است.
پخش مستقیم مراسم عرفات، گفت‌و‌گو با زائران اماراتی در حین ادای مناسک حج و پاسخگویی به سؤالات شهروندان اماراتی درباره حج نیز از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن ابوظبی است.
این رسانه همچنین امسال برای نخستین بار مناسک حج را به صورت مستقیم از مکه و مدینه برای علاقه‌مندان پخش می‌کند.

captcha