شهادت‌طلبی از عناصر اصلی فرهنگ عاشورا است
کد خبر: 1446690
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
امام‌جمعه کوهسار:

شهادت‌طلبی از عناصر اصلی فرهنگ عاشورا است

خبرنگاران افتخاری/ فاطمه جلالی عزیزیان: حجت‌الاسلام مجتبی محمدی در یادواره شهدای شهرک ولیان گفت: شهادت‌طلبی از عناصر اصلی فرهنگ عاشورا است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام محمدی، امام‌جمعه شهر کوهسار در یادواره شهدای شهرک ولیان اظهار کرد: از عناصر اصلی عاشورا، شهادت‌طلبی است و فرهنگ عاشور فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار است و به برکت خون‌های به ناحق ریخته کسانی که برای احیای دین و ارزش‌های انسانی قیام کردند، خاندان بنی‌امیه رسوا شدند.

وی گفت: بعد از گذشت قریب به 1400 سال آن خون‌هایی که بر زمین ریخت، باعث شد که درخت تنومند و پربار در این سرزمین سبز شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر کوهسار اذعان کرد: در 22 بهمن‌ماه 57، ثمره آن خون‌ها در انقلاب اسلامی ایران به بار نشست و این درختی که با خون هزاران شهید آبیاری شد، حیات دوباره به اسلام داد.

این استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین(ع) در صحرای کربلا به ظاهر شکست خورد ولی در واقع شکست نخورد، شکسته نشد و پیروز واقعی امام(ع) و یاران باوفایش بودند. امام خمینی(ره) فرمودند «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود».

امام‌جمعه کوهسار در پایان تأکید کرد: اگر در آن روز(عاشورا) یک طفل شش‌ماهه هدف تیر قرار گرفت، باعث شد تا خاندان بنی‌امیه روسیاه عالم شود و امروز نیز اگر موج بیداری اسلامی در دنیای اسلام که با خون‌های نوجوانان و جوانان، زنان و مردان آغاز شده، به برکت همین خون‌هاست.

یادآور می‌شود، یادواره شهدای شهرک ولیان روز پنجشنبه، 13 شهریورماه در مسجد جامع شهرک ولیان و با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان محلی و مردم مؤمن و ولایت‌مدار این شهرک برگزار شد.

captcha