خدیجه خیری، مسئول موسسه قرآنی «خیرالنساء» ارومیه در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، با اشاره به ذهن زلال و پاک کودکان و نونهالان در کشور، گفت: ذهن پاک و دور از گناه کودکان که گرایش ذاتی به خداوند متعال دارد، روش برخورد و منش در جامعه، نوع اعتقادات و کردار کودکان را تحت تأثیر قرار میدهد، بنابراین فرهنگسازی قرآنی در جامعه بسیار مؤثر در تبیین افکار و رفتار نسل جوان است.
وی ادامه داد: مؤسسه ما نزدیک به 10 سال از زمان تشکیل و آغاز فعالیتش میگذرد که در این مدت تمامی تلاش خویش را در راستای خدمت صادقانه به قرآنآموزان و انتقال فرهنگ قرآنی به خانوادهها به کار گرفته است.
خیری اظهار کرد: بهدلیل هم مرز بودن استان با سه کشور همسایه و سرمایهگذاری کلان دشمنان اسلام برای تغییر فرهنگ و الگوهای رفتاری جوانان ایران اسلامی، باید ما نیز در زمینه ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی و هدایت جوانان فعال باشیم که بهترین نمونه آن برگزاری کلاسهای قرآنی در مؤسسات قرآنی است.
وی بیان کرد: مؤسسه قرآنی «خیرالنساء» گاهی با مشکلات و کمبودهایی مواجه میشود که نتیجه آن کاهش گرایش قرآنآموزان و نوجوانان به کلاسهای فرهنگی و قرآنی مؤسسه است که این موضوع باعث ضعف در نوع ارائه و برگزاری جلسات آموزشی مؤسسه میشود.
خیری به اهمیت اختصاص بوجه فرهنگی و کمکهای مادی و معنوی به مؤسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: برای تأمین نیازهای مؤسسات قرآنی لازم است که همه مؤسسات قرآنی استان یک صدا و یکپارچه مطالبات خویش را از طریق اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت پیگیر باشند.
وی تصریح کرد: دغدغه موسسات قرآنی نباید امور مادی باشد، بلکه ما باید تعلیم هدفمند و تأثیر مثبت در اذهان کودکان را سرلوحه خویش قرار دهیم تا بتوانیم نسلی سالم و قرآنی در جامعه داشته باشیم.
خیری نیت خالص در کار مربیان قرآنی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در هنگام دریافت دستمزد از تعلیم و ارائه خدمت به قرآنآموزان برخی مربیان زیادهطلبی میکنند که امری ناپسند است، زیرا در این صورت به صراحت میتوان گفت قرآن مظلوم واقع شده است.
مسئول مؤسسه قرآنی «خیرالنساء» ارومیه با اشاره به تشکیل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت در کشور اظهار کرد: مؤسسات قرآنی با ارائه عملکردهای ماهیانه به اتحادیه، معرفی الگوهای عملی مؤثر، بررسی مطالبات و مشکلات سایر مؤسسات قرآنی و برگزاری اتاقهای فکر پرمحتوا میتوانند با هموار کردن راه و بازده عالی به وظیفه اسلی خویش در تعلیم نونهالان باغهای زندگی متمرکز شوند.