هیئت‌های مذهبی از ظروف گیاهی استفاده کنند
کد خبر: 1463988
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
آموزش مضرات ظروف یکبار مصرف؛

هیئت‌های مذهبی از ظروف گیاهی استفاده کنند

گروه سلامت: نمایندگان هیئت‌های مذهبی با مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و معرفی جایگزین در نمایشگاه «عطر سیب» آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست(پام)، حسین عبیری گلپایگانی، مدیر مؤسسه ورزشی زیست محیطی کوهستان سبز با بیان اینکه طرح فرهنگی حذف و ساماندهی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مراسم‌های عزاداران حسینی توسط فعالان محیط زیست به کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران دوره سوم ارائه شده است، افزود: مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در شهرداری، سازمان‌ها، نهاد و فروشگاه تابعه شهرداری در پنج ساله گذشته به تصویب رسیده است.
وی تصریح کرد: فعالان محیط زیست جهت اجرایی شدن این مصوبه با حضور در نمایشگاه عطر سیب فعالیتی را برای آگاه کردن شهروندان و هیئت‌های مذهبی از مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزینی آن در بخش فرهنگی نمایشگاه عطر سیب آغاز‌ کرد.
عبیری ادامه داد: با حضور تعدادی از فعالان و کارشناسان محیط زیست در این غرفه آموزش چهره به چهره، گفت‌و‌گو و تبادل نظر با نمایندگان هیئت‌های مذهبی در خصوص مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و معرفی جایگزین برای هیئت‌های مذهبی انجام‌ شد.
گفتنی است، این نمایشگاه در 26 مهرماه با حضور شهردار تهران افتتاح و به مدت ۱۰ روز آماده پذیرایی از هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی شهر تهران بود.

captcha